Driftige dreumes

<p>Hoi hoi!</p><p>Ons zoontje is op dit moment 15 maanden oud en een zeer temperamentvol kereltje ? <br />Hij kan soms erg boos worden, trekt zich dan helemaal hol, en soms schopt hij er ook bij. Vooral bij het schoenen aandoen en op de commode liggen om te verschonen oid, gaat hij behoorlijk tekeer. <br />Ook huilt hij behoorlijk veel als hij zijn zin niet krijgt, maar dat zal bij de leeftijd horen hihi. <br /><br /></p><p>Heeft iemand ervaring met dit driftige gedrag? En misschien tips voor ons? <br /><br /></p><p>groetjes?</p>
 
Afleiding is op die leeftijd echt nog de allerbeste optie. Zo gaven wij op het aankleedkussen een favoriet speeltje, of flesje water. Nu mag hij zelf iets kiezen om mee te nemen (18 maanden) en dit werkt in 99% van de gevallen perfect! 
Daarnaast raken ze nu makkelijk gefrustreerd, ze weten namelijk goed wat ze willen, maar kunnen het nog niet goed zeggen, of snappen niet waarom het niet mag (veters in het stopcontact proberen te stoppen is toch een superleuk spelletje in de ogen van een dreumes). Boos worden heeft niet echt veel zin, dat komt toch nog niet goed binnen.
Meestal is de boodschap: dit mag niet (veters in stopcontact), maar dit mag wel (papa's schoen vullen met speelgoed). Dan is hij weer afgeleid en leert hij wat wel de bedoeling is.
Als hij dan toch echt kwaad wordt om iets wat niet mag en een driftbui krijgt, dan leg ik hem uit dat het echt niet kan/mag en laat ik hem even boos zijn. Boosheid is immers ook een normale emotie. Zolang hij maar niks sloopt of iemand pijn doet. Terwijl hij boos staat te zijn ga ik hardop in zijn favoriete boek bladeren: "He kijk nou... een kraan! En een paardje!". Als de ergste boosheid er dan vanaf is, raakt hij nieuwsgierig, komt hij lekker tegen me aan zitten en kijken we samen in zijn boek en is alle boosheid weer voorbij.
Allerbelangrijkste is dat je consequent blijft in wat je wil, als je nee zegt, blijft het nee. Anders is het heel verwarrend en roept dat veel boosheid op
 
Hier ook zo’n lekker meisje! Afleiden is het toverwoord. Op aankleedkussen mag ze iets anders vasthouden dan haar eigen speelgoed zoals een tube oid. Dit veel wisselen. 
En soms ook maar ff laten razen hoor. Duidelijk zeggen wat wel en niet mag. En ook lekker buiten wandelen als ze een dwarse bui heeft. ?
 
Bedankt voor de reacties! 
Fijn om te lezen?
Afleiden proberen we inderdaad ook altijd. Maar op het Aankleedkussenhoezen is het echt een drama, dan gaat hij zo erg tekeer met schoppen en willen omdraaien... En als ik hem dan iets geef, smijt hij het weg? Soms denk ik wel eens dat het ook te maken heeft met dat hij laatst oorontsteking had en toen deed het flink zeer met liggen. Misschien dat hij dat daar nog aan koppelt? 


Met zijn schoenen aantrekken helpt het wel enigszins! Ik verteld dan sws eerst even wat ik ga doen, en dan geef ik hem een van de twee schoenen. Die houdt hij dan steeds tegen zijn voet aan, terwijl ik de andere aan kan doen ??? 

We gaan er weer flink mee aan de slag!
 
Wat hier ook helpt met aankleden/niet willen is alvast mogen kiezen welke kleren hij aan wilt (voor die eventueel moet liggen. Wij kleden m zoveel mogelijk zittend en staand aan. Liggen wil hij gewoon niet meer! Kan t misschien ook zijn?) En een liedje zingen :D niet alleen gezellig maar leid ook af en mee kunnen doen waar ze kunnen
 
Terug
Bovenaan