<p>Hoe om te gaan met een driftige dreumes? Ze is nu 1,5 jaar en heeft een behoorlijke eigen wil. Ik weet soms niet hoe ik met de situatie om moet gaan. <br />Voorbeeld: Vanmorgen was de badkamer deur dicht omdat man in bad zat. Ze moet en zal dan de badkamer in gaan, gaat slaan op de deur en huilen, gillen, krijsen. Gaat daarbij op de grond liggen en trapt en bonkt met hoofd en beentjes. Dit kan zeker 15 min doorgaan. Als de deur open gaat wil ze in bad. Opzich niet zo heel erg maar was niet de bedoeling. Uit de situatie halen helpt niet, heel kwaad en huilen etc gaat door.</p><p>Afgelopen dagen gaat eten moeilijk. Ze wilt alleen maar lekkere dingen (banaan, toetje, koek, cracker), boterham gaat half op en warme maaltijd een hap en klaar. Als ze de kans krijgt gaat de rest op de vloer. Maar wel heel de dag aan het keukenkastje hangen en huilen voor ander eten. Gezonde dingen eet ze niet (meer) en wil haar niet de hele dag andere dingen geven.</p><p>Ze trok vandaag alle blaadjes van mijn plant. Zeggen en uitleggen dat de plant is om naar te kijken, niet om aan te raken, helpt niets. Kind weghalen is drama. Plant vervolgens weg gehaald, dat werd nog een groter drama. Huilen totdat ze er bijna van ging kokhalzen.</p><p>Het voelt alsof ze alleen op houd als ze haar zin krijgt. Nu mag veel hier in huis maar ik vind dat er ook grenzen mogen zijn. Ik weet niet hoe ik met het huilen en de drift om moet gaan. Ik wil er voor haar zijn dus blijf in de buurt. Benoemen dat de situatie vervelend is en dat ze boos mag zijn. Voor mijn gevoel helpt het alleen niets en omdat ik mijn geduld verlies geef ik toe, dan denk ik: wat maakt en nou uit? Maar ik denk soms dat ik haar wel een tik wil geven of even goed boos wil worden. Die gedachten wil ik niet hebben, dat maakt me verdrietig. <br />Heeft er iemand tips voor mij?</p>