driftkikker

Beste dames,

Onze zoon van bijna 15 maanden is de laatste tijd snel driftig. Als meneer de deur uit wil en ik niet zet hij het op een krijsen. Hetzelfde gebeurt als hem iets niet lukt of als hij ergens niet bij kan. Moet ik dit gedrag negeren?????? Hoort dit bij de leeftijd?

Hetzelfde is dat hij sinds een tijdje alleen nog maar bij mij wil zijn. Soms erg lief, maar meestal niet echt praktisch! Het is een letterlijk een blok aan mijn been!!

Hopelijk gaat het (snel) over!
Ik wacht op jullie reacties. Groetjes B.
 
Ik denk dat het bij de leeftijd hoort.....Mijn zoontje is 15 maanden en sinds een week is hij weer makkelijker. Wij hebben ook een periode van gillen, krijsen en de hele dag aan mama hangen achter de rug. Doodmoe werd ik ervan. Zeker omdat ik zwanger ben van de tweede en ik dus sowieso al meer moe ben dan normaal. Als hij zijn zin niet kreeg was het direct onwijs hard krijsen. Grrrrr. We hebben dit gedrag zoveel mogelijk genegeerd en als hij weer eens aan me hing, dan zette ik hem even in de box om af te koelen, anders kon ik geen stap meer zetten.
Ze krijgen nu een eigen willetje, heel lastig. Ik hoop voor je dat het bij jou ook snel over is. In ieder geval sterkte ermee! Gr. Cato
 
Ja! Helemaal herkenbaar!
Mijn zoontje is ook 15 maanden en heeft dit ook sinds een paar weken!
Echte driftbuien, met z'n hoofd op de grond bonken, zich languit laten vallen en zich dan helemaal paars krijsen (en ook volhouden dan), slaan, bijten....
Als hij zo krijst, zet ik hem meestal ergens in een hoekje neer en negeer hem volkomen!
En dan zo ineens na net nog even extra hard te hebben gekrijsd, begint ie plotseling gezellig te kletsen en te kwebbelen. Dan knuffel ik hem meestal even, dan beloon je namelijk het goede gedrag.
Maar soms houden deze buien lang aan. Soms kan ik hem afleiden.
 
Ook hier zo'n driftigge mamabeen hanger...
Wij negeren de driftbuien en dan gaat het meestal snel over in even knuffelen en
daarna weer spelen. Als hij ons slaat gaat hij direct de box in.
En dat hangen aan het been. Ach ik vind het wel lief maar besteed er geen aandacht
aan. Dan gaat hij meestal heel snel weer wat anders doen.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan