Dringend advies gevraagd!!!

A

Anoniem

Guest
hey meiden,

Op 8 oktober ben ik bevallen van ons 2e kindje, echt alles gaat super goed, maar nu ben ik er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Niet gepland dus.
Nu zitten we met een erg groot dilema want dit is wel erg snel, en we hebben maar 3 slaapkamers en die zij niet erg groot, we wonen op een flat dus geen zolder. We zitten nu dus echt te twijfelen of we dit door moeten laten gaan.
Mijn gevoel wil het kindje erg graag, maar mijn verstand weet dat het eigenlijk niet kan.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

natascha

Ik zou het kindje laten komen. Ik zou het niet over mn hart kunnen krijgen om abortus te laten plegen. Maar... dat is nu natuurlijk heel makkelijk gezegd voor mij.
Mijn idee is altijd dat datgene wat een kind het meest nodig heeft, ook onbeperkt is. Liefde van mama en papa.
Een eigen kamer is leuk, maar niet noodzakelijk. Ik heb zelf als kind bijna altijd een kamer gedeelt, en heb dit (tot mijn puberteit) nooit als storend ervaren!!!! En het mooiste speeltje was een fotoboekje met plaatjes van artikelen uit de foldertjes.
Ik zou persoonlijk  geld geen rol laten spelen in de vraag of er meer kindjes in het gezin welkom zijn!!

Succes met je beslissing!

xxx
Petra

Niet om lullig te doen maaruh:

Als het niet kunnen hebben van een eigen slaapkamer een reden voor jullie is om deze zwangerschap af te breken............

Ik zou zo zeggen, volg je gevoel, anders kun je wel eens heel veel spijt krijgen.
Ik neem aan dat ook deze zwangerschap uit liefde voor elkaar is ontstaan, wat wil je dan nog meer. Dit neemt niet weg dat ik me wel voor kan stellen dat  het even schrikken is.
Ga anders eens naar de huisarts om dit te bespreken.
Sterkte met het nemen van je beslissing.

mijn hele persoonlijke mening!!

Laten komen!
ik heb zelf nooit hoeven nadenken toen ik ongepland zwanger raakte en ik nog thuis woonde.
mijn vriend en ik gingen nog maar 3 maanden met elkaar!
inmiddels wonen we al 3 jaar samen en hebben we ook 3 prachtmeiden!
toen de huisarts aan me vroeg wat ik wilde, was ik gewoon geschokt! mijn eigen verantwoording vond ik zo! abortus was taboe voor mij..
en liefde genoeg!!!! toch het allerbelangrijkste lijkt me zo!
ik snap heel goed dat dat enorm moeilijk is kwa ruimte! en vergeet niet drukte! ik was na onze 2e dochter binnen 6 maanden weer zwanger en moet zeggen dat dat even doorbijten is! maar nu onze jongste meid alweer 3 maanden is word het steeds makkelijker! en ook onze 2 oudste meiden slapen samen, dat kan eventueel in de toekomst anders maar ik wil daar mee zeggen dat dat niet een probleem hoeft te zijn!
het is en blijft jouw keus, maar dit is mijn mening.
mocht ik nu weer zwanger raken dan heeft het zo moeten zijn!
sterkte! en ik hoop geniet ze!

Liefs Jenny

Hoi Natascha,

Wat een ontzettend moeilijke vraag ...
Toch altijd iets wat je zelf moet beslissen. Mijn man en ik zeggen nu tegen elkaar dat als er nu een ongelukje zou gebeuren we het weg zouden laten halen (maar met nog 1 week condooms en mirena is die kans natuurlijk nihil...) maar dat heeft voor ons meer te maken met de zware zwangerschap en dat we het psychisch nog niet aan kunnen weer kans te hebben dat allemaal mee te maken, omdat nog niet alles is verwerkt. Of ik het daadwerkelijk weg zou laten halen als ik echt zwanger zou zijn weet ik niet. Ik heb met 12 weken zwangerschap daar goed over na moeten denken (omdat ik een 1 op 65 uitslag had bij de nekplooiimeeting) en merkte dat ik het gewoon niet kon, zelfs niet als er echt iets mis met haar zou zijn.
Als ik jou was zou ik mezelf de volgende vragen stellen:
Zou ik  ooit een derde kind  hebben gepland?
Wat kan ik 't bieden? (zoals anderen al zeiden geld is niet alles...)
Maar natuurlijk ook, hoe zou ik me voelen als ik 't weg zou laten halen?
Ennuh..... kan je 't fysiek/geestelijk al aan? geef idee hoe jouw zwangerschap is geweest...
Ongetwijfeld allemaal vragen die je jezelf al hebt gesteld.

Sterkte met jullie beslissing!

Anne

hoi lieve meiden,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben inmiddels besloten het kindje lekker te houden.
Ik dacht dat een abortus niet zo erg zou zijn als je het heel vroeg doet, maar ik wil het echt niet!
Ik hou zoveel van mijn 2 kinderen en ik weet dat ik net zoveel van deze 3e ga houden, dus dat is genoeg.
En praktisch gezien hebben we nog tijd genoeg om dit op te lossen.
Dus voor mij weer een spannende tijd in het vooruitzicht, maar we zijn wel heel gelukkig.

xx natascha

Fijn dat jullie besloten hebben om het kindje te houden. Ik denk dat dit de goede beslissing is. In je eerste stukje kwamen vooral de praktische  redenen naar voren. Hier is altijd wel een oplossing voor te vinden.
Tussen mij en m'n zusje zit 11 mnd. Wij hebben altijd bij elkaar op de kamer geslapen. Nu is dit denk ik wel makkelijk wanneer je 2 kindjes van hetzelfde geslacht hebt.
Ik wens je een hele goede zwangerschap! En probeer er toch lekker van te genieten!

Groetjes,
Nelly mv Dean & Lynn

hoi Natascha,

Wat fijn dat je een beslissing hebt genomen. Mag ik jullie  feliciteren met deze zwangerschap! Een derde wondertje !!!
Hopelijk heb je een goede zwangerschap. En voor die praktische bezwaren vind je vast wel een oplossing!

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan