Dringend advies gevraagd!!!

hey meiden,

Op 8 oktober ben ik bevallen van ons 2e kindje, echt alles gaat super goed, maar nu ben ik er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Niet gepland dus.
Nu zitten we met een erg groot dilema want dit is wel erg snel, en we hebben maar 3 slaapkamers en die zij niet erg groot, we wonen op een flat dus geen zolder. We zitten nu dus echt te twijfelen of we dit door moeten laten gaan.
Mijn gevoel wil het kindje erg graag, maar mijn verstand weet dat het eigenlijk niet kan.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Hoi natascha,

Dit is echt  een beslissing die je samen met je partner moet maken. Maar zoals je zelf al schreef, het gaat nu erg goed, dus dat zou geen reden zijn om het niet door te zetten. En heb weleens gezien dat je ook stapelledikantjes hebt, dat neemt dan geen ruimte in. De commode kan je gewoon voor 2 kids gebruiken en dan is het alleen wat extra kleding wat erbij komt (wat ruimte betreft). En het leeftijdsverschil is niet zo groot en dat is ook leuk voor de kids toch?

Veel succes met het maken van je keuze!

Hoi Natascha,

Ik heb dus hetzelfde in september bevallen en ook weer zwanger. Wij hebben het ook besproken om het niet te houden maar dat kunnen we niet. Ik ben er nu heerlijk van aan het genieten en ja weet dat het heel druk gaat worden. Bij jou dus helemaal. En ruimte is inderdaad een probleem maar daar komt vast een oplossing voor bv 2 kinderen op 1 kamer. Wrs krijg je dan wel een urgentieverklaring voor eventueel grotere woonruimte.

Het is een keuze die jullie samen moeten maken. Sterkte met jullie beslissing.

Liefs Wendy

Hoi,

Als je gevoel al zegt dat je het wil houden moet je vooral je gevoel volgen. Er is altijd een oplossing, en je heb nog tot september de tijd om alles te regelen. Maar je moet natuurlijk altijd samen de beslissing maken.

Succes met het nemen van je beslissing.

Gr.

Hoi,

De mensen die ik hoor uit mijn omgeving houden altijd spijt na een abortus....zelfs nog 30 jaar later.

Volg je gevoel, overal is wel een mouw aan te passen...

Heel veel succes

Hoi Natasja,

Een kleintje erbij hoeft niet veel te kosten, je hebt eigenlijk alles al, alleen wat extra kleertjes. Overal is wel een mouw aan te passen, er zijn ook veel dingen op marktplaats te koop wat dan ook niet veel hoeft te kosten. Ook zijn er vaak wel mense die willen helpen met spullen als je hoog zit.
En idd als kinderen dicht bij elkaar zitten qua leeftijd kan ook heel leuk zijn dat ze veel aan elkaar hebben.
Ik ben zelf ook vrij snel weer zwanger, heb een kleintje van 7 maanden. Het zal wel druk worden, maar het lijkt me ook wel weer erg leuk.
Ik zou zeggen, volg je gevoel.
Heel veel sterkte met je keuze,

groetjes,
Gipsey

hoi lieve meiden,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben inmiddels besloten het kindje lekker te houden.
Ik dacht dat een abortus niet zo erg zou zijn als je het heel vroeg doet, maar ik wil het echt niet!
Ik hou zoveel van mijn 2 kinderen en ik weet dat ik net zoveel van deze 3e ga houden, dus dat is genoeg.
En praktisch gezien hebben we nog tijd genoeg om dit op te lossen.
Dus voor mij weer een spannende tijd in het vooruitzicht, maar we zijn wel heel gelukkig.

xx natascha

Hoi Natascha

Ik ben blij om te horen dat jullie het kindje willen houden, het zal je deze keer ook zeker gelukkig maken (denk aan het gevoel dat je krijgt als het net geboren is) en ja het zullen tropenjaren voor jullie worden. Ach is gewoon een uitdaging (ik weet ik heb makkelijk kletsen) dit is wel mijn derde zwangerschap in anderhalf jaar (?) maar mijn eerste kindje (de eerst 2 zijn overleden bij de geboorte, maar ik was o zo gelukkig toen, ondanks dat ik wist dat ze het niet gingen redden)

In iedergeval gefeliciteerd met je zwangerschap.

Gr.

Terug
Bovenaan