Dringend behoefte aan succes verhalen: gewone bevalling na een keizersnede!

Hallo lieve dames,

Nu ik de 31 weken zwangerschap gepasseerd ben, begint langzaam te dagen dat ik straks toch echt moet gaan bevallen. Nu was mijn eerste bevalling niet zo'n succes. 16 uur heerlijke weëen, maar  uiteindelijk toch een keizersnede. Vooral het feit dat het na de bevalling zo lang (2,5 uur) duurde voor ik eindelijk Renée kon zien (op die 10 seconden op de OK na dan), is iets waar ik niet goed op terugkijk.

Nu heeft mijn gyn gezegd, dat er in principe niets in de weg staat om een natuurlijke tweede bevalling te hebben. Erg fijn natuurlijk, maar ik heb eerlijk gezegd wel behoefte aan wat succesverhalen op dat gebied. Ik krijg namelijk het idee, dat dat maar heel zelden ook echt goed gaat.

Dus wie van jullie heeft een natuurlijke bevalling gehad na eerst een keizersnede te hebben gehad?

Verder gaat alles trouwens prima hier. Kamertje begint vorm te krijgen en ben al lekker bezig met het wassen en strijken van alle kleertjes. Heerlijk om zo practisch bezig te kunnen zijn.

Veel liefs,
Evelien mv Renée en 31 weken zwanger

Hoi

Ook ik ben van mijn eerste kindje bevallen via een keizersnede..omdat mijn zoontje een sterrenkijker was.De gehele bevalling heeft erg lang geduurd nadat ze eerst al het andere geprobeerd hadden.Afgelopen december ben ik opnieuw bevallen maar dit keer gelukkig geen keizersnee.Op het moment dat m;n weeen heftig werden werd ik wel weer overvallen door de angst weer een keizersnee te moeten ondergaan.Maar bij aankomst in het ziekenhuis bleek ik al 10 cm ontsluiting te hebben en binnen 25 minuten werd m'n dochter geboren.Wat een verschil zeg...heerlijk!!Ik snap je angst maar het kan dus wel
succes !!
LIEFS dAPHNE

Helaas zelf geen ervaring  want ik heb 2 ks gehad.
Maar mijn vriendin is van de tweede gewoon bevallen.
De eerste lag in stuit, vandaar een ks.
De tweede lag goed en daarvan is ze binnen een paar uur bevallen. In eerste instantie wilde ze het liefst een ks omdat die zo was meegevallen maar die gewone bevalling was helemaal super. Het kan dus best!

Succes!

Liefs,

Tessie

Tja, kan je alleen maar een hart onder de riem steken want na 1 ks heb ik verder geen ervaring. Wel met het idee dat het nu wel eens een gewone bevalling zou kunnen worden. Whaaaa, moet er nog erg aan wennen. Veel sterkte meis!

Terug
Bovenaan