Dringend hulp nodig!!!!!! Flesweigeraar!!!!!

Hoi,

Ik heb een zeer dringende en urgente vraag.

Mijn dochtertje Eline is 6 maanden. Ze krijgt volledige borstvoeding. Nu ben ik bezig met afbouwen, omdat ik over 2 weken weer aan het werk moet, en ik niet het werk heb, waarbij ik tussendoor af kan kolven.

Toen Eline 2 maanden was hebben we haar laten wennen aan de fles. Dit ging niet geheel vlekkeloos, maar na een aantal keer proberen, pakte ze wel de fles. Helaas, stom stom stom, hebben we, toen ze eenmaal goed uit de fles kon drinken, dit laten versloffen. De laatste maanden heeft ze dus alleen de borst gehad.

Nu komt het moment zeer rap dat ik weer moet werken, in onregelmatige diensten, en moet ze dus weer uit de fles drinken. Daarnaast bleek afgelopen donderdag bij het consultatiebureau, dat ze maar 90 gram was gegroeit in 1 maand tijd. Dit is natuurlijk veel te weinig, en daardoor hebben wij het besluit genomen om over te stappen op kunstvoeding.

Maar Eline weigert de fles. Of ik er nu afgekolfde melk in doe, of kunstvoeding, ze accepteert het niet. Wij hebben de aventfles.

Omdat ik afgelopen week ook ziek ben geweest, is mijn borstvoeding dramatisch teruggelopen.

En nu hebben we dus een probleem. Ze heeft alleen een ochtendvoeding gedronken uit de borst, en de rest van de dag dus niks. Wel heeft ze een appel op, en vanavond broccoli met aardappel. Daar had ik nog bv aan toegevoegd.

Ik ben heel bang dat ze nu vocht tekort gaat komen. En morgen moet ze gaan wennen op de creche, in de ochtend, maar ze wil dus niet drinken uit de fles.

Wie heeft er tips voor mij? We hebben al verschillende spenen op de aventfles geprobeerd. Wellicht zijn er andere flessen die we kunnen proberen? Of trucs? We hebben al geprobeerd eerst aan de borst, en dan sneaky de fles erin te doen, maar hier trapt ze ook niet in.

Wat moet een baby van  6 maanden precies aan (kunst)voeding binnen krijgen?

HELP HELP HELP. Alle tips zijn welkom!!!!!!!

Alvast bedankt

Simone

hey simone

Hmm lastig zeg dat ze geen fles wil.
Wil ze bij jou alleen de fles niet of ook bij anderen niet? Bij jou kan ik er nog in komen want jij ruikt naar moedermelk en daar hoort geen plastic ding bij. ( even verplaatsen in je kindje hi hi)
Nou hebben wij ook een periode gehad waarop onze kleine meid het niet wilde en ook doordat ik eerst borstvoeding gaf. Maar op een gegeven moment had ik niet genoeg meer en moest ze wel wat anders drinken. Bij ons werkte het wel gewoon blijven aanbieden op een gegeven moment had ze zo'n dorst dat ze het wel wilde. Dat was wel even moeilijk want je maakt je best zorgen of ze wel genoeg vocht binnenkrijgt.
Wil ze al wat anders drinken bv water of thee? en zelf de fles vasthouden want ze is 6 maanden als ik het goed heb onthouden.
Ik weet niet of avent flessen een brede hals hebben maar wij hebben in de periode dat ze de fles niet wilde een difraxfles gehaald met brede hals. Ik dacht mijn borsten zijn immers niet zo dun aan de bovenkant dus misschien ligt het daar aan, dit was bij ons wel het geval.
Ja verder weet ik het ook niet zo goed, gewoon blijven proberen. ookal is dat moeilijk en frustrerend.

succes
groetjes auriske mama van lianne

Onze zoon van inmiddels 15 maanden weigerde ook alles, behalve de borst. Op een gegeven moment, hij was toen 7 maanden liet ik hem aan een rietje drinken. Dat snapte hij wonder boven wonder en op die manier kreeg hij andere voeding dan borstvoeding. Hij weigerde ook afgekolfde en kunstmelk. Via een beker met rietje heb ik hem van die kant-en-klare papjes (pyjamapapje en dat soort pakjes) gegeven. Dia zijn nl erg zoet (helaas houden kinderen hier van ;-).   Na lang volhouden dronk hij dit. Ik ben die papjes langzaam gaan mengen met gewone opvolmelk. Nu, na langzaam mengen en veel geduld drinkt hij dit. Toen hij 13 maanden was, werd ik erg ziek en de borstvoeding liep toen dramatisch terug. Hij heeft toen zijn laatste voeding gehad en nu drinkt hij met gemak uit een rietje, tuitbeker of glas. Zelfs een gewone zuigfles pakt hij nu.
Misschien kun je de   Tommie Tippee fles eens proberen (oa. Etos) Die lijkt qua soepelheid erg op de tepel. En je kunt eens proberen om je partner de voeding te laten geven wanneer jij in een andere ruimte bent. Zolang je dochter jou ziet, ruikt of hoort wil ze natuurlijk liever de borst dan een fles.
Voor dit soort vragen kun je ook goed teerecht bij Vereniging  Borstvoeding Natuurlijk of La Leche League.
Veel succes!

Hoi Simone,

Onze dochter weigerde ook. het zit hem vast in de naam, ze heet ook Eline, haha.
Een aantal maanden geleden had ik hier een heleboel tips gekregen. Ze staan er helaas niet meer op, ik heb even gezocht. Jammer want ik heb er echt wat aan gehad.
Wij zijn vanaf 2,5 mnd begonnen en het lukte pas goed toen ze ruim 4 mnd was.
Ik kan je wel wat tips geven:
- Avent fles vond onze Eline niet fijn, te groot denk ik want ze moest er aldoor van kokhalzen. De Difrax spenen zijn wat kleiner en dat ging beter (nu drinkt ze wel uit de Avent fles).
- Bij Eline ging het beter als ik haar in het wippertje zette. Dus niet op schoot want dan ruikt ze de borst.
- Neem er de tijd voor. Zorg dat je geen stress krijgt n gefrustreerd raakt want dat werkt averechts. Maak het gezellig!
- Oefen met een beetje (20 cc) gekolfde melk. Vervelend dat je bv terugloopt. Kan je het weer op gang krijgen door haar vaker aan te leggen/te kolven???
- Ik gaf haar een kwartiertje. Pakte ze niet, dan gaf ik haar de borst. Lastig bij jou is dat ze nu 6 mnd is, dan hebben ze dat wel door natuurlijk. Toen onze kleine een maand of 3 was had ze natuurlijk nog niet door dat ze de borst kreeg als ze de fles weigerde, maar als jouw kleine nu al 6 mnd is, is ze natuurlijk een stuk wijzer. Ik weet niet goed hoe je dat aan moet pakken, maar het is wel heel belangrijk dat ze niet overstuur raakt van die fles. Het moet leuk blijven. Laat haar spelen met de speen.
- Als ze het gaat doen, probeer dan na een poosje de bv te mengen met een beetje kunstvoeding om haar te laten wennen aan de smaak.
- Als het echt niet wil lukken, tja, het consultatiebureau kan je vast tips geven over alternatieve voeding want als ze al 6 mnd is, wordt andere voeding natuurlijk steeds belangrijker.
Veel succes!
Groetjes, Mariska

Hoi,

Mijn zoontje wilde ook niet uit Avent flessen drinken, probeer echt de flessen en spenen van Difrax. Probeer de borstvoeding af te bouwen met een tepelhoedje. Dan went je dochter ook makkelijker aan een speen. Bij mij heeft het goed geholpen.
Veel succes!

Difrax heeft ook een fles met een wijde hals, waar een speen op past, die de vorm (en omvang) van de tepel heeft. Zou dat kunnen helpen? En anders zou ik contact opnemen met de lactatiekundige van het CB. Die zullen vast wel vaker met dit bijltje gehakt hebben. Succes!

Terug
Bovenaan