Dringend tips en/of advies nodig

In januari ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter.

Ik dacht dat de relatie met de papa goed en stabiel was, helaas kreeg ik echt een klap van de werkelijkheid...

Om een lang verhaal kort te maken; 4 weken geleden ben ik op stel en sprong met mijn dochtertje vertrokken it *ons' huis. De situatie was niet meer handelbaar en ik most kiezen voor haar veiligheid en die van mezelf.



Sindsdien zit ik als echte noodoplossing bij mijn ouders in.

Mijn ouders en ik botsen nogal en dit word de laatste paar dagen alleen maar erger. Begrijp me niet verkeerd ik ben ze ontzettend dankbaar dat ze hun huis openstellen voor mij en m'n dochtertje maar het kan gewoon niet veel langer meer.. ze bemoeien zich té erg met de opvoeding, wat ik doe is niet goed en het moet zus en zo. Ze zeggen dit ook tegen m'n dochtertje. Voorbeeld; laatst at ik wat yoghurt als avond eten ipv de warme maaltijd, m'n moeder gaat dan tegen m' dochtertje zeggen ja wij eten wel gezond he wij zorgen wel goed voor ons zelf etc.. ze gooien mij dagelijks voor de voeten dat ik geen goede moeder ben omdat ik geen vaste woonplek heb, weinig geld en geen stabile relatie. Ze zien me liever vandaag vertrekken als morgen..



ik ben bezig met een plekje in een moederkind huis en urgentie is ook in gang gezet

Ikzelf ben afgekeurd en ik moet rondkomen van

€60 per week, voor m'n dochter en mij. m'n ouders kunnen helaas niet bijspringen en vrienden heb ik niet veel..

Mijn vraag was daarom; is er ergens its waar ik bijvoorbeeld goedkoper voeding, kleertjes, luiers etc kan halen? Ik kom gewoon niet uit.. vanaf volgende maand krijg ik hopelijk de alleenstaande oudertoeslag etc maar ik weet niet wat ik tot die tijd moet doen



Ikzelf ben afgekeurd en ik moet rondkomen van

€60 per week, voor m'n dochter en mi.. m'n ouders kunnen helaas niet bijspringen en vrienden heb ik niet veel..

Mijn vraag was daarom; is er ergens its waar ik bijvoorbeeld goedkoper voeding, kleertjes, luiers etc kan halen? Ik kom gewoon niet it.. vanaf volgende maand krijg ik hopelijk de alleenstaande oudertoeslag etc maar ik weet niet wat ik tot die tijd moet doen..

  • ik ben aangemeld voor de voedsel - kleding- en speelgoedbank
  • toeslagen en tegemoetkoming etc zijn aangevraagd.
Ik loop zo vast en heb zo het idee dat ik faal als moeder. ik kan m'n kindje niet geven wat ze nodig heeft..

Wat kan ik doen? Wat zin opties? Help aub
 
Uitwasbare luiers kosten wellicht een hoop tijd, maar schelen wel geld.

Er zijn face book groepen waar ze gratis dingen weggeven.
Je kan op marktplaats of de lokale variant dingen zoeken, maar ook vragen.

Het prikbord in de supermarkt gebruiken om te vragen of iemand kleertjes o.i.d. over heeft.

In je vriendenkring aan andere ouders vragen of ze nog kleertjes of babyspullen over hebben.

De kerk om hulp vragen.

Het Leger des Heils om hulp vragen. Die zijn actief bezig met mensen in armoede te helpen. Ook met bijvoorbeeld gezamenlijke maaltijden voor slechts 1 euro toegang.

Dit forum heeft ook een prikbord, kan je wellicht ook gebruiken om specifieke spullen te vragen.
 
Betekent dit dat al jullie spullen nog bij je ex staan?
Wellicht kan je die halen terwijl hij op zijn werk is.
Of neem iemand mee, een gezamenlijke vriend, als begeleider bij het ophalen.
 
Betekent dit dat al jullie spullen nog bij je ex staan?
Wellicht kan je die halen terwijl hij op zijn werk is.
Of neem iemand mee, een gezamenlijke vriend, als begeleider bij het ophalen.
Klopt maar ondertussen heeft hij de sleutels vervangen..
 
Het gevoel van falen wordt natuurlijk extra versterkt door je ouders en misschien is het fijn om de deur uit te gaan met je baby voor wat lucht (letterlijk en figuurlijk).

De openbare bibliotheek organiseert vaak 1x/week een voorlees uurtje voor baby’s (gratis toegang) en kan je daar ook baby-bestendige boekjes en simpel speelgoed lenen (gratis bibliotheekpas).

Sterkte
 
Terug
Bovenaan