dringend vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Gisteren weer bij de gyn geweest ik hoopte natuurlijk dat ie zou beginnen over inleiden. Ik kan namelijk niet meer vooruit, alles doet pijn en zit erg in de weg. Mijn baby is nu alweer bijna 10 pond, en met een bijna 3 jarige peuter rondlopen ben ik nu echt helemaal op. Voornamelijk omdat de baby nog niks is ingedaald wil hij nog niet over inleiden beginnen, het zou dan namelijk een te grote kans zijn op een uiteindelijke keizersnee. Nu ben ik eigenlijk helemaal vergeten te vragen of dat als je kindje nog niet in is gedaald de kans op dat de bevalling zelf begint net zo groot is als bij een wel ingedaald kindje. Weten jullie dat misschien uit eigen ervaring of zo en weten jullie hoe de bevalling vaak verloopt met zon extreem groot kindje. Ik hoop echt dat de weeen elk moment kunnen beginnen, heb het echt ff helemaal gehad.

Heel graag reacties!!!

liefs Martine mama van Lance 06-01-04 en 38,4 weken zwanger van 2e zoontje

Hoi,

Ik heb geen ervaring met inleiden of een groot kind maar mijn dochtertje wilde ook tot 38 weken niet indalen. De VK zei toen dat het voor de bevalling op zich niet veel uitmaakt, het kan alleen langer duren omdat het hoofdje niet drukt op de baarmoedermond tijdens een wee. Je hebt al een kind gekregen dus het is niet raar dat je kind niet indaalt. Ik begreep dat dat alleen bij een eerste kindje belangrijk is ivm voorliggende placenta, smal bekken en zo.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat het verweken van je baarmoedermond langer duurt als je geen druk hebt van het hoofdje.  Dat daarom inleiden niet zo zinvol is. Dat  hoor je ook als de baarmoedermond nog potdicht zit en keihard is bij vrouwen met een ingedaald kindje.  Maar ik ben geen arts! Jouw gyneacoloog zal het heus wel weten.

Ik kan me indenken dat het zwaar is, veel succes met de laatste loodjes.
Ingeborg

Hoi mama van Lance

Ik zelf heb geen ervaring met een groot kindje maar wel met het niet indalen.
Bij mijn vorige zwangerschap wilde mijn zoontje ook niet indalen en zelfs tijdens de weeen bleef meneer hoog liggen en schoot hij elke keer terug.
En uiteindelijk met persdrang is alles goed gekomen.

heel veel sterkte met de laatste loodjes kan me goed voorstellen dat je het nu gehad hebt.

groetjes angel

28w 6d

Terug
Bovenaan