(dringende) vraag aan iui meiden

Hoi allemaal,
Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben nu met ovulatietesten bezig. Als ie positief is, wordt ik de volgende dag geinsemineert. Het enige punt is dat ze in ons ziekenhuis niet in het weekend insemineren en ik verwacht of morgen of vrijdag een positieve test. Dus jullie begrijpen wel dat ik ronduit gestrester wordt omdat ie echt morgen positief MOET zijn.
Nu lees ik hier dat een aantal van jullie een echo krijgen om te zien hoe het er voor staat met het ei. Dat zou ik ook wel willen buiten die ovulatietesten om omdat het mij wat meer rust zou geven. Zou ik om een echo kunnen vragen??  Of   krijg je alleen echo's als er bijzondere/speciale redenen zijn? Wat denken jullie er van?
Ik heb vanmiddag om 14.00 uur een belafspraak met onze gyn dus wil ik het haar  dan voorleggen. Ik hoor het graag van jullie! groetjes

Hoi,

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk hoor dat ze in het weekend niet insemineren.
Er zijn inderdaad ziekenhuizen die een echo maken om de eitjes te meten. Ze kunnen dan zien wanneer ze ongeveer gaan springen.

Wij hebben dat niet gehad. Ik moest bellen als ik ongi werd en vanaf dag 10 heb ik elke dag bloed geprikt in het zh en op vrijdag belde ze me dat ik een LH piek had en op zaterdagochtend ben ik geinsemineerd. Ik ben heel regelmatig en mijn eisprong is altijd in het weekend dus dan zou ik in jouw ziekenhuis nooit aan de beurt komen.
Ik heb trouwens meegetest met ovulatietesten van CB. Mijn test was negatief en de bloedtest van het ziekenhuis positief. Ik heb dus gevraagd hoe dit kon en toen zei ze dat het met het uur verschild. (ovulatietest was 1 uur eerder dan bloedtest in het zh). Ik heb toen later die nog nog een keer getest en de streep was inderdaad dikker maar nog steeds niet dikker dan die andere en dus niet echt positief. Bij mij deden die ovulatietesten het dus niet goed. Kunnen ze geen bloedprikken bij je? Veel nauwkeuriger hoor!

Ik hoop dat ze je toch nog kunnen helpen meissie!
lfs inge

Hoi Inge,
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb vanmorgen vroeg dus negatief getest met Clearblue, echt maar 1 streep te zien. Aangezien ik op internet ergens had gelezen dat je beter later op de ochtend kan testen omdat er dan geen restanten van de vorige dag inzitten heb ik dus nu net weer getest (op mijn werk, kan je vertellen een heleboel gedoe...) Maar goed, wat denk je, dus 2 strepen!!! Ik moet er wel bij zeggen dat de een wat lichter als de ander is maar er zijn wel duidelijk 2 strepen te zien! Zou het dan toch??? Ik ben zo blij dat ik vanmiddag een belafspraak met de gyn heb, kan er in ieder geval actie ondernomen worden als het nodig is. Ik wou dat het al zover was!

Hoi,
Bij ons in het zieken huis moet ik gedurende de hele tijd inwendige echo's maken om te kijken hoe groot het eitje is en dan eventueel nog bloed prikken voor de lh-piek.
ALs ik jou was zou ik zeker vragen om een echo, zo'n echo stelt namelijk niets voor in vijf minuten hebben ze gezien hoeveel eitjes je hebt en hoe groot.

Voor mij is het momenteel erg spannen, zondag mag ik testen of ik zwanger ben (na mijn 6de iui). Mijn laatste poging dus voor IVF.
groetjes en veel sterkte.
Romi

Hoi,

Bij mij in het ziekenhuis wordt helemaal geen gebruik gemaakt van Ovulatietesten. Nadat ik ongi ben geworden, moet ik vanaf dag 3 t/m 7 Chlomid slikken en vanaf dag 10 komen voor een follikelmeting (echo). Als het ei ong. 18 à 20 mm is, krijg ik een pregnylspuit om de ei te laten springen en wordt er binnen 36 uur geinsemineerd. Helaas wordt er bij mij in het ziekenhuis ook niet tijdens het weekend geinsemineerd, dus heb ook een paar keer voorbij moeten laten gaan.

Ik zou gewoon aan je gyn vragen of er een echo gemaakt kan worden, dan kunnen ze ook gelijk zien of je een goede ei hebt (en geen cyste) en hoe groot hij is.

Nou, veel succes,

Groetjes,

Marianne

Hoi meiden,

Ik denk dat ik geluk heb gehad want we hebben voor morgenmiddag een afspraak voor de inseminatie!! Vlak nadat ik mijn vraag aan jullie had gesteld  op het forum, heb ik dus nog een ovulatietest gedaan en had dus 2 streepjes maar wel 1 vage. Ik heb 's middags met het ziekenhuis gebeld en die vonden het wel goed genoeg om voor morgen dus de inseminatie in te plannen. Ik moet morgenochtend nog een keer testen maar ik heb het net nog gedaan  en had nu wel 2 dikke strepen dus denk wel dat het goed zit. Wat een opluchting. Maar ik blijf erbij dat het wel lastig is als je zo voor het weekend zit en ze niet in het weekend insemineren. Ik raakte er echt supergestrest van. Maar goed, het komt deze maand gelukkig goed! Bedankt voor jullie reacties in ieder geval en ik hoop echt dat het voor jullie gauw raak is! groetjes

Terug
Bovenaan