Dringende vraag over ovulatietesten e.d.

A

Anoniem

Guest
Lieve dames,

Ik heb even een aantal vragen over ovulatietest:

Ik heb ongeveer een cyclus van 30-35 dagen.
Nu weet ik niet precies wanneer ik mijn ei-sprong heb. Ben eind december gestopt met anticonceptie. In februari en maart dacht ik heel duidelijk mijn ei-sprong te voelen. En volgens mij was dat ook zo, want 14 dagen later werdt ik ongi. Afgelopen maand heb ik mijn ei-sprong volgens mij niet gevoeld. Bovendien werd ik deze maand twee dagen eerder ongi dan de twee maanden daarvoor. Ben het overzicht dus kwijt

Ik ben vanaf deze maand aan het temperaturen, maar ik lees op diverse internetsites dat je dan alleen achteraf kunt bepalen wanneer je je ei-sprong had. Daar heb ik eigenlijk niet zo veel aan.
Nu las ik op die internetsites dat je d.m.v. ovulatietests van te voren kunt weten wanneer je je ei hebt. De test geeft dan iets aan waardoor je weet dat je binnen 12-24 uur vanaf testen je eisprong hebt. Klopt dit???? En hoe werkt zoiets dan????

Ik heb ook gelezen dat die testen vrij duur zijn, vandaar dat ik eigenlijk eerst wat meer informatie zou willen voordat ik eraan ga beginnen. Ook had ik hier op het forum gelezen dat je ze ergens heel goedkoop kan bestellen. Kan iemand mij vertellen waar en of die testen net zo goed zijn als die je bij de drogisterij koopt??

Uiteraard ben ik ook heel benieuwd naar ervaringen van anderen met ovulatietests!

Ik hoop op een aantal reacties die mij verder kunnen helpen!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes.

hoi hoi,

Ik heb mijn ovulatie testen destijds bij matcare.nl besteld. Heb je gewoon van die hele simpele dipsticks, die bij mij prima werkten........
Je begint een dag of 2 voor dat je je eisprong verwacht met testen, en gaat door totdat je twee gelijke streepjes hebt, als dat zo is kun je binnen 24 tot 48 uur je eisprong verwachten en is het dus zaak om te gaan klussen..................hahahaha!

Sommigen zullen zeggen dat ze nooit een tweede gelijke streepje hebben gehad, maar dat was bij mij niet zo. Ook zullen ze zeggen dat je een paar uur niet veel gedronken moet hebben en ook niet geplast moet hebben, maar mijn gyn zei dat je het gewoon met je tweede plasje van de dag kan doen...............en dat heeft bij mij dus tot goed resultaat geleid.........je moet je eigen weg er dus een beetje in vinden.
Succes in ieder geval,

Groetjes Rimke
26 weken zwangerh

Ik heb de ovuloatietstjes meestal van sensitest.nl! Dag erna heb je ze al in huis, met duidelijke beschrijving! SUcces!

Rimke,

Welke dipsticks heb je precies gehad van Matcare????

Ik heb in het begin die van clearblue digitaal gebruikt, maar totaal geen positieve ovulatie test gehad. 2 doosjes gebruikt en geen positieve test.

Succes met je zwangerschap en strakkies je kleine spruit.

Groetjes Esseltje

hoihoi,

Zal even voor je opzoeken, maar je kunt ze dus bestellen op www.matcare.nl en het zijn de goedkope ovulatie testen.....volgende dag al in huis, net als wat mamaroos zegt bij sensitest!
Ideaal hoor!
ik ga even voor je kijken op matcare.nl, ben zo terug!

Gr. Rimke

Zo, even opgezocht:
Ik had gewoon de strips van matcare, en ze hebben regelmatig aanbiedingen dus die moet je goed in de gaten houden. Ze hebben nu bijv. iets luxere uitvoering (maar ja, de werking is echt hetzelfde, zien er alleen wat luxer uit...............) 15 tests voor 29 euro.

Je moet de site af en toe maar eens in de gaten houden. Ik gebruikte er zo'n 3-4 per maand, want met een beetje regelmatige cyclus weet je wel wanneer ongeveer je eitje is toch? Dan is het afwachten tot de echte gelijke streep en klussen maar en hopen op het beste..........

In ieder geval heel veel succes met zwanger worden, en jij bedankt voor je gelukwensen!!!

Liefs Rimke

Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nog een vraagje:
Maakt het uit of je van die dipsticks gebruikt of van die mid-dingen (weet even niet meer hoe ze heten)??? Mij lijken die dipsticks niet zo handig omdat je dan je urine moet opvangen in een bakje. Met die andere kun je de stick toch gewoon in de straal houden, of werkt dat niet goed/fijn??

Ik had even gesnuffeld op de sites van sensitest en madcare. Klopt het dat je bij Madcare een lichter streepje kunt krijgen, maar dat de test dan negatief is omdat je twee gelijke strepen of een donkerdere streep moet hebben?
En bij senistest is het gewoon een streep of geen streep?
Ja, ik weet het, een hoop vragen. Maar ik twijfel en weet niet welke ik zal bestellen....

Wederom heel erg bedankt!

Oh ja Rimke: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat geweldig.
Moet nu eerlijk bekkenen dat ik de neiging heb om dezelfde testen als jij had te bestellen want het bewijs is geleverd dat ze werken, hihihi

Groetjes!

Hoi woefs

Ik heb zelf de dipsticks van sensitest gebruikt en ik had zelf iedere dag wel 2 strepen (1 duidelijke en 1 llichtere). Op de dag voor de ovulatie waren de strepen echt even donker of was de teststreep zelfs donkerder dan de controlestreep. Het werkt dus eigenlijk hetzelfde als bij matcare. Sommige hebben alleen twee duidelijke strepen rond de ovulatie, dit heeft ook te maken met de hoeveelheid hormoon die je aanmaakt.
Ik heb voor de dipsticks gekozen omdat ze lekker goedkoop waren, en ik vond het geen probleem om in een bakje te plassen. De midstream is lekker gemakkelijk, dat wel, maar je betaald er ook veel meer voor en ze doen hetzelfde werk.
Succes

Natalie

Terug
Bovenaan