Dringende vraag van oververmoeide mama!

Hoi allemaal,

sinds 22 oktober 2015 ben ik de trotse mama van m'n zoontje samuel.



ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Samuel is mijn eerste kindje. Echt een schat van een mannetje maar de nachten zijn echt vreselijk. De eerste 5 weken waren helemaal een ramp. Ik kon het mannetje niet weg leggen of hij begon te huilen.de eerste weken heb ik dus met mijn kereltje op de bank gelegen om mijn man niet wakker te maken want die moest immers werken en dit was de enige manier dat mijn kleintje in ieder geval ongeveer zo een 4 uurtjes slaap kreeg per nacht.

Na die 5 weken ben ik in gaan bakeren. Dit gaf al heel gauw verbetering en nu hoefde ik er maar 3 x per nacht uit. Ook heeft hij een periode gehad dat hij gewoon doorsliep van 10 tot 4. Echt heerlijk. Helaas ging het daarna weer berg afwaarts naar 3x per nacht. Na 3 maanden ben ik gaan afbouwen met inbakeren. (Ene armpje los, dan weer het andere) de 3 x per nacht bleef onveranderd. 2 weken geleden ben ik volledig gestopt met inbakeren omdat samuel probeerd om te draaien. Nu slaapt hij dus in een slaapzak. De eerste week ging dat echt perfect. Hij sliep zelfs veel beter dan in zijn inbakerdoek. Van 10 tot 5! Helaas is het nu van kwaad tot erger geworden. Hij word nu iedere 3 kwartier a uur wakker snachts en ik weet me eigen echt geen raad meer op het moment. Ik ben zo gruwelijk moe! Doordeweeks werk ik ook nog eens. En dat zijn dagen van 10 tot 14 uur per dag. Ik ben echt kapot. Graag jullie tips en adviezen.
 
Ik zou morgen het even overleggen met het consultatiebureau denk ik. Er zijn zoveel oorzaken mogelijk... Maar het is belangrijk dat je er iets aan doet, want hoe slechter het met jou gaat, hoe meer dat ook uitwerkt op je kleintje. En elk uur is echt wel heel erg veel!! Heftig!

Waar kun je hem 's nachts mee troosten? Wordt hij rustig van je aandacht? Of geef je hem drinken? Of lijkt hij pijn te hebben? Misschien kun je adh daarvan de oorzaak proberen te achterhalen. Slaapt hij bij jullie op de kamer of juist apart, en kun je dan het andere proberen? Is zijn dag/nachtritme in de war? Slaaptekort overdag is ook niet goed voor de nachtrust zeggen ze.

Ik las dat bij een baby "huilen geen manipulatie is, maar communicatie". Dat hield ik mezelf maar voor, hoewel je echt niet altijd klaar kán staan elk moment van de dag.

Ik heb ook een hele lieve moeder die een keer een 'nachtdienst' voor mij gedraaid heeft, wat was dat fijn om gewoon 1 nacht helemaal door te slapen!! Misschien heb je ook zo iemand?

En pak even alle momentjes van de dag om zelf bij te slapen wanneer je tijd hebt....

En 1 troost: het gaat een keer over!!!!!!

(oke, toegegeven, kan lang duren, maar als jouw zoontje het al eeder gedaan heeft, komt het weer goed!)

Heel veel sterkte, het is echt even pittig :'(
 
Wat vervelend voor je zeg en vooral ook vermoeiend!

Heb je hem wel eens op zijn buikje laten slapen? Heeft bij ons enorm geholpen we hebben met ons dochtertje enorm getobt ze was vreselijk onrustig en huilerig uiteindelijk op advies van iemand anders met 10 weken op haar buikje gelegd en hup slapen als een roosje,  we hebben nu een zoontje van 7 weken en die begon met 2,5 week ook weer onrustig te worden en ik dacht gelijk o nee we gaan niet weer beginnen dus op zijn buikje gelegd en ja hoor door slapen maar... En natuurlijk krijg je dan verschillende reacties op dat buik slapen maar ach he als jij vertrouwen hebt in je kindje en het geeft jullie beide zoveel meer rust... Er was ooit iemand die tegen mij zei "een schildpad leg je toch ook niet op zijn rug".

Sterkte ermee...
 
Helpt het niet als je 's avonds nog een voedinf geeft?  Onze oudste sliep met 4 weken door. De tweede heeft dat helemaal goed gemaakt. Het eerst jaar kwam ik niet verder dan 2 a 3 uur slaap per nacht. En hij slaapt sinds december regelmatig door. Hij was toen 3,5 jaar ( ja jaar) oud. Je lichaam went er op den duur wel aan. Minder uren werken is ook een optie
 
Wij hebben een bedje aan het matras aan mijn kant gemaakt. Ik geef borstvoeding en ook onze meid werd elk uur wakker. Ze kan nu makkelijk gevoed worden en heeft haar eigen ruimte, maar mama is nog lekker veilig dichtbij. Ze gaat steeds beter slapen. Ze zoekt me af en toe nog wel op, maar niet meer elk uur.
 
Terug
Bovenaan