Dringende vragen over de prikpil!!

Dames,

We gaan dus voor een tweede kindje. Ik heb 4 mei mijn eerste prikpil gehad. Nu is deze uitgewerkt (na 12 weken) op 26 juli. Kan het ook zijn dat hij eerder al wat uitwerkt?
Want ik ben sinds de prik niet meer ongesteld geweest, maar nu heb ik al dagen last van buikpijn en krampjes onder in mijn rug. Van die " ik word ongesteld klachten" weet je wel?
En nu ga ik net naar de wc en heb  ik bruine afscheiding. Kan het nu zo zijn dat hij nu (na iets meer als 10 weken) al begint uit te werken en ik dus voor het eerst weer ongesteld wordt?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes Ger.

hallo,

'zoals je het beschrijft lijkt het er wel op dat de prikpil is uitgewerkt, is dat niet te snel, 10 weken?

Ik dacht altijd dat het zo'n 12 weken zou zijn?

Ben je voor de start van de prikpil altijd regelmatig ongi geworden?

Zou als ik jou was even met de huisarts contact opnemen

Hoi,

Voordat ik zwanger was van mijn jongste( nu 10 maanden oud) heb ik ook een half jaar de prikpil gebruikt. 12 weken na de laatste injectie werd ik ongi. Zou dus best kunnen dat je nu al ongi wordt,maar bel anders morgen gewoon de huisarts en wie weet kan hij je nog meer gerust stellen. Bij gebruik van de prikpil zijn tussentijdse bloedinkjes overigens heel normaal hoor! Dus dat kan het ook zijn!

Groetjes Judith

Hallo,

Ik was aan de gewone pil voordat ik de prikpil nam, dus ja dan ben je altijd regelmatig "ongesteld".
Het lijkt me alleen zo sterk dat ik nu ongesteld wordt, anderhalve week voordat het ding uitgewerkt moet zijn. Want ik ben 10 weken lang niet meer ongesteld geweest erdoor.

Ik las dat de hormonen in je bloed zitten. Kan het dan niet gewoon zo zijn dat het al ietsje eerder is uitgewerkt?

En scheelt het dat ik de prikpil nog maar 1 keer heb gehad voor de tijd dat ik dadelijk weer ongesteld wordt? Duurt het dan misschien niet zo lang? Ik heb hem dus nog maar 12 weken gehad.

En wanneer was je dan zwanger na de laatste prikpil?

Groetjes Ger.

Hoihoi,

Voor mij is het lang geleden dat ik de prikpil heb gebruikt (1989-1994), maar ik kreeg destijds mijn injecties om de 10 weken omdat ik anders al last van bloedingen e.d. kreeg. Dus het kan makkelijk hoor. Zeker als je nog maar 1x een injectie hebt gehad.

Groetjes,
Paula

Ik wil er graag ff opreageren want ik wacht nu al 7 maand op mijn ongi en het word er niet beter op het kan tot 1,5 jaar duren voor ik het terug krijg,ik hoop dat jij het wel "sneller" krijgt of hebt gekregen.
Ik heb geen doorbraak bloedingen gehad in die periode (ruim 2 jaar)
maar ja ik duim wel voor jou :)

Terug
Bovenaan