Drinkbeker

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Mijn zoontje is bijna 10 maanden oud. Hij drinkt nog steeds niet zelf uit een drinkbeker. Hij wil hem niet vasthouden dat moet ik doen. Ik heb al verschillende flessen geprobeerd. Zelfs zijn melkfles houd hij zelf niet vast. Dit heefthij wel en tijdje gedaan maar is er in 1 keer meegestopt.
heeft iemand tips hoe ik hem zelf zijn beker vast kan laten houden en wat voor drinkbeker is het beste.
Groetjes

Herkenbaar! Zoonlief weigerde ook hier pertinent om zelf uit een fles of uit een beker te drinken. Hij snapte gewoon helemaal niet hoe hij dit moest doen. Na herhaaldelijk proberen had ik me er maar bij neergelegd dat hij hier nog niet aan toe was. Net na zijn eerste verjaardag heb ik zo'n beker van Nuby gekocht met een rietje, deze volgeschonken en aan hem gegeven. En tot onze grote verbazing lurkte hij in een keer de hele beker leeg. Sinds die tijd (ongeveer 1 maand) drinkt hij zelfstandig.

Het kan dus zijn dat je kindje er nog niet aan toe is. Ik zou de beker gewoon aan blijven bieden, op een dag snapt hij wat hij ermee moet doen.

Succes!

Bij Suze (bijna 10 maanden) is de Nuby rietjesbeker ook een succes. Ze houdt hem niet altijd even goed zelf vast, dus we helpen haar een beetje. We geven haar 1 of 2x per dag uit die rietjesbeker en de rest gewoon nog uit de fles. Die houdt ze trouwens  ook nog niet zelf vast, ja soms even.
Gewoon blijven aanbieden denk ik, maar niet teveel aandringen. Komt wel goed.    

Heb je al een gewoon bekertje geprobeerd? Van Difrax hebben ze er een met een uitsparing voor het neusje. Misschien vindt je kindje dat wel prettig?

hoi!!

heel herkenbaar, jens is inmiddels alweer 1 geweest, (1 febr)
maar ook hij vertikt het om uit een beker te drinken,
de nuby zit hij alleen mee te spelen,
alleen drinken uit een fles gaat, en dan moet ik hem beethouden
mn dochter dronk op die leeftijd echt al helemaal zelf

Hmm, mijn ventje (1 jr) houdt ook niets zelf vast, maar ik ervaar dat eigenlijk niet als een probleem. Hij krijgt drinken tijdens eetmomenten uit een gewone beker die ik vasthoudt en dan drinkt hij zo wat hij wil hebben. Als eten op is en hij aangeeft niet meer te willen drinken dan ruim ik op en gaat hij weer spelen.

Ik neem aan dat hij vanzelf overvallen zal worden door het 'zelluf-doen'-virus als hij ouder wordt...

Fleur drinkt sinds ze 11 maanden is uit een avent tuit beker op het kdv, thuis gewoon uit een beker, deze houden wij vast en dan drink zij eruit (op advies van cb) thuis geven we haar ook weleens de avent beker, heb onlangs ook een rietjes beker gekocht en daar drinkt ze ook uit.

Voordat ze 11 mnd was dronk ze ook niet zelf uit een beker, misschien kan je ook eens een beker zonder deksel proberen (moet je hem wel zelf vasthouden) en mogelijk is jouw kindje er ook gewoon nog niet aan toe en komt het vanzelf, ze kunnen nog jaren zelf hun beker vasthouden, toch

Mijn dochter houd ook niet altijd zelf haar beker vast, maar drinkt wel uit een beker meestal met een rietje en een dekseltje erop. En dan kan ze de beker zelf goed vast houden. Ze drink helemaal niet meer uit een fles maar het zelf uit een gewone beker drinken is ook nog wat lastig.
Zodra  kinderen er aan toe zijn lukt het vast.

Terug
Bovenaan