Drinken 8-9 mndn

Hoeveel ml moeten ze minimaal binnen krijgen per dag? Ben niet zo bang voor honger maar hij moet vooral nu het warmer is wel genoeg vocht binnen krijgen.. of zouden we naar 2 flesjes moeten gaan? Wat opvallend is is dat hij wel fruit (hele banaan) eet als hij de pap weigert. Ik laat hier een poos tussen en afleiden enz dus denk niet dat hij het erom doet..

Wat ik zou doen/wij volgens mij deden:

Ontbijt: halve snee brood met een fles
Tussendoor: fruit
Lunch: 1 snee brood
Tussendoor: koekje, rijstwafel of iets dergelijks
Avondeten: potje
Voor het naar bed gaan een fles

Als we nog een derde fles gaven (weet niet of we dat nog deden), dan was het bij de lunch.
Water en thee dronk onze dochter toen ook nog slecht. Komt vanzelf. Anders een heel klein beetje diksap met water aanlengen.
Verder zou ik om 5 uur geen fles geven of een veel kleinere. Logisch dat je kind 3 uur later geen trek heeft ;)

Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit meer dan 180 ml+6 gegeven. Dus rond die leeftijd smorgens eerst 180 melk dan aankleden en daarna een halve boterham. Rond 10 uur fruit, 12 uur 1 boterham en 180 melk, smiddags een tussendoortje. Avondeten vooral groente en voor het naar bed gaan een papfles. Wij gaven dan de pyjamapapjes dus dat was 250 ml en dat ging er tot 14 maanden helemaal in!

Hier zijn we van 6 mnd bijna een liter per dag naar 9 mnd 180+6, 150+5 en 150+5 gegaan, waarvan ze de laatste 2 vrijwel nooit leeg dronk. Ik denk dat ze rond 500 ml kv dronk rond die tijd. En richting 11 maanden zakte dat naar 300-350 ml. 
Tijdens een buikgriep waarbij ze opgenomen is geweest vertelde de dokter dat ze minimaal de helft van wat ze normaal drinken binnen moeten krijgen als ze meerdere dagen slecht drinken. 
Je kan letten op uitdrogingsverschijnselen, die kun je zo even googlen. Een arts zal pas wat doen als je daar wat van merkt, en anders gaat het goed. Verder gewoon vertrouwen hebben in dat je kindje vanzelf weer gaat drinken. Vanaf een maand of 9 hoef je geen vaste voeding meer te laten staan om melk binnen te krijgen hoor. Het is normaal dat het wat afneemt. 
Mijn dochter drinkt vaak wat beter als ze net iets droogs gegeten heeft. Bijvoorbeeld een rijstwafel of de kikkererwt tomaat crackertjes van de kleine keuken. Ook leng ik op slechte drinkdagen haar water wel eens aan met een beetje vruchtensap of raak zero. En ik meng wel eens een extra plensje water door haar avondhap of fruit. Eind van de middag wat watermeloen werkt hier ook wel.
Oh en snachts gaf ik eigenlijk vanaf een maand of 6 enkel nog kleine "nood" flesjes, want anders at ze haar ontbijt niet of dronk ze superslecht.

Oh en voor ander drinken loont het om wat te proberen met typendrinkbeker. Mijn dochter snapte niks van de munchkin, en uit de tuitbeker dronk ze heel slecht. Met een rietjesbeker ging er duidelijk meer in, ook al was ze volgens de doos nog te jong. En uit mammas beker wat slokken vond ze heel grappig. Heb je er toch weer wat slokken in.

Ja eigenlijk deden we veel van bovenstaande al. Hij dronk al maanden goed uit de munchkin, heel graag uit mijn mok en zo uit een waterflesje ook. Maar nu eigenlijk allemaal niet meer.
Tuitbeker vandaag idd gevuld met diksap (eigenlijk een beetje op tegen maar idd liever iéts binnen..). Rietjesbeker vorige week gekocht in de hoop dat dit beker gaat maar ook niet. 

Eerst deden we om 5 alleen 60 of 90 maar dan was het om 8.00 evengoed maar een paar slokken. Daarom gieten we er nu wat meer in op dat tijdstip omdat hij half in slaap wel drinkt ? Ook niet helemaal zoals ik het wil want hij dronk 230 en sliep daarmee al enige tijd door. 

Vocht mengen door het fruit en avondeten doe ik meestal ook. 

Iig bedankt voor de tips, vrees dat we het meeste al doen ja. Kijk het nog eventjes aan en maandag sws bellen met cb. Vamdaag bijgehouden en heeft over de hele dag maar 250 gedronken dat is te weinig als 230x3 aanbevolen wordt. 

Watermeloen ga ik morgen nog eens proberen, goede tip! 

Terug
Bovenaan