Hier zijn we van 6 mnd bijna een liter per dag naar 9 mnd 180+6, 150+5 en 150+5 gegaan, waarvan ze de laatste 2 vrijwel nooit leeg dronk. Ik denk dat ze rond 500 ml kv dronk rond die tijd. En richting 11 maanden zakte dat naar 300-350 ml.
Tijdens een buikgriep waarbij ze opgenomen is geweest vertelde de dokter dat ze minimaal de helft van wat ze normaal drinken binnen moeten krijgen als ze meerdere dagen slecht drinken.
Je kan letten op uitdrogingsverschijnselen, die kun je zo even googlen. Een arts zal pas wat doen als je daar wat van merkt, en anders gaat het goed. Verder gewoon vertrouwen hebben in dat je kindje vanzelf weer gaat drinken. Vanaf een maand of 9 hoef je geen vaste voeding meer te laten staan om melk binnen te krijgen hoor. Het is normaal dat het wat afneemt.
Mijn dochter drinkt vaak wat beter als ze net iets droogs gegeten heeft. Bijvoorbeeld een rijstwafel of de kikkererwt tomaat crackertjes van de kleine keuken. Ook leng ik op slechte drinkdagen haar water wel eens aan met een beetje vruchtensap of raak zero. En ik meng wel eens een extra plensje water door haar avondhap of fruit. Eind van de middag wat watermeloen werkt hier ook wel.
Oh en snachts gaf ik eigenlijk vanaf een maand of 6 enkel nog kleine "nood" flesjes, want anders at ze haar ontbijt niet of dronk ze superslecht.