Drinken afgekolfde melk

Mijn dochter van 15 dagen oud krijgt 8 voedingen per dag. Ze krijgt afgekolfde moedermelk omdat aan leggen vanwegen een bindweefselaandoening van mij niet lukt.

Ze drinkt echter echt geen flessen van 90cc leeg. Maar eerder tussen de 70 en 80cc per keer.

Ze komt dus op 8 voedingen per dag x 70 tot 80 cc per keer, soms een uitschieter naar 90cc maar meestel niet. Krijgt zij voldoende binnen? Snachts maak ik haar 2x wakker voor een voeding en dan red ze de 80 cc vaak niet. Ze valt als een blok weer in slaap en is niet wakker te krijgen. Ze lijkt me wel heel tevreden overigens hoor.

Liefs Natasja
 
Je kunt ervan uitgaan dat ze 150 cc per kilogram lichaamsgewicht nodig heeft gedeeld door het aantal voedingen is dus de hoeveelheid per fles. Dus dan kun je het uitrekenen. En het ene kindje heeft wat meer/minder nodig, maar wij doen dit bij onze dochter en dan heeft ze voldoende of zelfs iets te veel (spugen)
 
70 tot 80 cc klinkt prima hoor. Zoveel dronk mijn dochter rond die leeftijd ook.

Via deze site kun je heel handig het rekensommetje maken.. http://www.dsv.nl/~miriam/hoeveel.htm

wat neerkomt op gewicht kindje X 150 : aantal voedingen per dag. Sommigen gebruiken gewicht x 115 : aantal voedingen.. Het ene kindje drinkt wat meer, het andere kindje wat minder.

Staar je niet blind op de cijfertjes hoor! Je geeft borstvoeding en dan is het een kwestie van vraag en aanbod.. Goed naar je kindje kijken, is ze tevreden, heeft ze voldoende plasluiers?

Succes!
 
ohja.. als ze 'snachts lekker doorslaapt zou ik haar niet wakker maken. Bij hele jonge babietjes kun je overdag maximaal 4 uur tussen voedingen laten en 's nachts 6 uur (tenzij ze eerder komen natuurlijk, dat is het principe van voeden op verzoek).

Ik zeg altijd.. als ze slaapt, lekker laten slapen..
 
Hoi, al die regeltjes over hoeveel ze moeten drinken.....met borstvoeding maakt dat niet zoveel uit. Met 15 dagen is 70/80 cc prima toch, toen ik weer ging werken, dronk mijn dochtertje ook niet veel meer dan dat. Met borstvoeding werkt het zo dat ze drinken hoeveel ze nodig hebben Maak je niet teveel zorgen en geloof me, ze gaat later wel meer drinken!!!
 
Terug
Bovenaan