Drinken baby 9 maanden

Beste ouders,

Ik ben opzoek naar tips..
Onze kleine van 9 maanden krijgt over de dag ongeveer nog 2 flessen melk. Al een hele poos proberen we haar te laten drinken, thee, water, dixap, al meerdere dingen geprobeerd. Ook verschillende soorten flessen, een gewone melkfles, fles met rietje, tuitbeker.. noem maar op.
Ze wuift alles weg en drinkt maar weinig helaas.
Ze krijgt nu meer moeite met poepen en ook de pampers zijn minder en minder vol..
Iemand nog tips?

 
De melk iets verdunnen?
Drinkspelletjes, eerst ... En dan slokje.
Houdt vooral goed in de gaten of ze niet uitdroogt. Bij de drogist is ORS zonder recept verkrijgbaar. Dat kan helpen bij uitdroging.
Maar als ze maar zo weinig wil, kans dat het niet goed valt. Met 9 maanden zou eventuele reflux een eind over moeten zijn, omdat met 9 maanden de maag afsluiting volgroeid is.
Is het al lang? Er waren momenteel ook weer wat virussen rond, opgezette klieren bijvoorbeeld kunnen slikken pijnlijk maken. Onze dochter weigert momenteel ook veel te drinken. Bij ons helpt het momenteel dingen pas een uur na de pijnstilling aan te bieden. Maar onze dochter is oud genoeg om het woord: pijn, te zeggen inmiddels gelukkig.
 
Vandaag contact opgenomen met cb, ze bellen mij morgen terug. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Wat betreft de spelletjes.. dat doe ik inderdaad wel. Laat haar ook wel eens uit mijn beker drinken, ik eerst een slokje en dan zij een slokje. Maar dan is het met twee slokjes ook weer klaar..
Al met al krijgt ze dus maar weinig drinken als je het over een hele dag bekijkt..
Ze eet verder heel goed, dus ik betwijfel of het aan het slikken ligt..
 
Waarom maar 2 flessen? Baby's onder het jaar zijn afhankelijk van borst of flesvoeding. Bijvoeden en drinken is puur voor erbij. Geef meer flessen en kleinere hoeveelheden. Je baby heeft gewoon nog geen behoefte aan ander drinken. 
 
Mijn dochter was op die leeftijd ook niet gek op water. Hier hielp het om 's nachts gewoon een beker bij haar in bed te leggen en dan dronk ze gedurende de nacht vaak wel. Wij gebruikte een munschkin 360 beker.
 
Wij proosten vaak, en dan neem je daarna een slokje. Of na een slokje "Ahhh" zeggen alsof de dorst gelest is, dat vinden ze een leuk geluid en gaan ze nadoen. Maar misschien werkt dat vooral bij oudere kindjes. 
Ik zou idd meer flessen geven, daar relatief iets meer water in doen. En ook kijken of je de hapjes iets kunt verdunnen (of knijpfruit oid), en liever niet te veel/vaak rijst(ebloem) erin. Als het tijdelijk is omdat ze ziek is: lekker veel flessen geven. Als onze dochter van 2 ziek is en niks wil eten of drinken, krijgt ze gewoon weer 4 a 5 flessen op een dag, terwijl ze het normaal met 1 a 2 doet (1 voor t slapen, en 1 miniflesje snachts). Bij koorts moet er toch iets vloeibaars in gaan. Oh ja, en bij pijn aan de keel: knijpfruit in de koelkast bewaren, dan is het net een lekker koud ijsje ;)
 
[quote quote=10607848]Waarom maar 2 flessen? Baby’s onder het jaar zijn afhankelijk van borst of flesvoeding. Bijvoeden en drinken is puur voor erbij. Geef meer flessen en kleinere hoeveelheden. Je baby heeft gewoon nog geen behoefte aan ander drinken.[/quote]
Volgens mij is het probleem dat de kleine niet meer drinkt dan twee flessen op een dag. Dus ook niet meer melk. Althans, zo lees ik de 'vraag'.
Zolang er plasluiers zijn en geen tekenen van uitdroging, is er niet zoveel aan de hand. Onze kleine heeft ook hele periodes gehad waarin ze beduidend minder dronk dan alle adviezen.
En vergeet niet dat ze ook vocht halen uit bijna al het andere voedsel: fruit, groente, pap, yoghurt, etc etc. Een goede eten hoeft relatief minder de drinken.
 
Terug
Bovenaan