Drinken bij het avondeten?

Indra is nu 20 maanden oud en drinkt al sinds ze met de pot mee eet een sapje bij het eten.
Nu wil ik van die sapjes bij het avond eten af, maar ik weet niet wat een goede vervanger kan zijn.
's morgens en tussen de middag met de boterham krijgt ze een bekertje thee of melk, dus om dat dan ook weer met het avond eten te geven....

Wat geven jullie die kleintjes te drinken met het avond eten? Of geven jullie er niets bij?

bedankt voor de reacties.

Pascalle

Heey,

Mijn dochter is bijna 3 jaar en drinkt niet bij avond eten..
smorgens, smiddags en savonds krijgt ze melk en tussendoor sapje..

Na 1600 laat ik haar niet meer drinken anders eet ze bijna niks.
Ze krijgt altijd na het eten een nep danoontje (goedkope variant)..

groetjes simone

Hoi

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en krijgt ook geen drinken bij het eten. ben ik niet van plan te gaan geven.
Mijn moeder zei vroeger  altijd tegen mij "waar drinken zit kan geen eten zitten". En ik denk dat ze daar ook wel gelijk in heeft.
Drinken na het eten, misschien maar tijdens het eten, nee.

Groetjes Judith

Hallo,
Ik heb drie dochters (van 4j, 3j en 11 maanden). Ik geef ze water tijdens het eten. Ik zelf kan geen hap door mijn keel krijgen zonder drinken, dus waarom zo ik het mijn dochters het niet toestaan. Vooral als ze kleiner zijn, hebben ze veel behoefte aan water. Als je ze dat gewoon maakt, vragen ze niks anders. Nu ik drink zelf altijd cola en mijn oudste vraagt er nu ook naar. Ze krijgt één glasje tijdens het avondeten en meer niet, heeft ze nog dorst krijgt ze water.

Tasha X

Hay,

mijn dochter krijgt wel drinken bij het eten, maar dan wel water. Ikzelf ben ook niet anders gewend dan water bij het eten te drinken. Heb ook altijd dorst bij het eten, dus kan me voorstellen mijn dochtertje ook.
En water is ook niet erg.

Groetjes CJ

Ons zoontje Tijs is nu net 1 jaar geweest. Bij zijn eten krijgt hij geen drinken. Als het te droog is voor hem, doe ik er een beetje fruithap bij. Dan eet hij zonder problemen alles op. Na het eten mag hij dan weer gewoon drinken, maar dan is zijn buik tenminste goed gevuld met eten. Ik zie het veel bij vrienden en familie, die kindjes drinken allemaal heel veel overdag en eten heel slecht. Ik denk dat dat ook met elkaar te maken heeft. Als je buik immers vol zit met vocht, kan er weinig eten meer bij. Er wordt ook geadviseerd om je kindje niet meer dan 1 liter per dag te laten drinken tot de 4 jaar, drinken ze meer, dan gaat dat ten koste van de eetlust.
Wil je toch wat te drinken geven bij het eten, geef dan wat water.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan