Drinken dreumes 14 maanden

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochtertje van ruim 14 maanden is een slechte drinker en ik ben nu enorm aan het stoeien met verschillende bekers, drinken, opvolgmelk of gewone melk noem het maar op.. Dus help!</p><p>Zo ziet haar eetpatroon er nu uit:<br />- 'Sochtends een boterham en daarbij uit een tuitfles karnemelk (dit vindt ze nog wel lekker), maar hier drinkt ze meestal maar 30-50cc van. Dus krijgt ze hierna nog een fles 180cc water met 3 schepjes melkpoeder (wil haar hier ook niet teveel van geven op een dag).<br />- Rond 10 uur fruit en water tussendoor ook aanbieden, maar drinkt ze slecht. Maakt niet uit of dit in een rietjesbeker/360gr beker zit<br />- lunch 1-2 boterhammen en weer karnemelk uit tuitfles, weer maar 30-50cc gemiddeld (heel soms ineens wel 120-150cc).<br />- Rond half 3 tussendoortje en ook tussendoor water aanbieden, meestal drinkt ze maar 30-80cc. En dan voor haar middagslaapje toch nog een fles van 180-210cc (afhankelijk wat ze gedronken heeft) met 3 schepjes.<br />- Avondeten met water, drinkt ze niet of nauwelijks, en yoghurt na.<br />- VOor naar bed gaan nog een (pap)fles 210cc met 3 schepjes</p><p>Ik heb wel eens geprobeerd haar flessen te verminderen of weg te laten zodat ze misschien dorst zou hebben, maar dan drinkt ze dus ook niet en krijgt ze veel te weinig vocht binnen. Ook normale melk lust ze niet.<br />Als ik dan lees dan een kindje 2 bekertjes van 150cc melk binnen moet krijgen en op een hele dag 700-1000cc vocht dan word ik een beetje radeloos, hoe dan?!</p><p>Hopelijk hebben jullie tips of dezelfde ervaring. CB heb ik niet zoveel aan, die zeggen alleen blijven aanbieden..</p>
 
Mijn dochter is wat ouder maar heeft nooit echt water gedronken ik bood het ook heel veel aan maar dan dronk ze het gewoon niet op. Inmiddels de hoop maar opgeven en nu drinkt ze morgens een beker melk en tussen de middag een beker karnemelk en voor de rest diksap dat drinkt ze wel goed. Ze vind denk ik water gewoon niet lekker alleen als ze heel erg dorst heeft. Als ze gewone melk niet lust zou ik ze gewoon nog een poosje opvolgmelk geven. En met wat warmer weer een ijsje. 
 
Mijn dochter drinkt meestal slechts zo'n 400ml op een dag. Plasluiers zijn prima. Ze heeft gewoon niet zoveel vocht nodig. Ik zou me er niet zo druk om maken :) Als het CB niks op te merken heeft, al helemaal niet, want die maken meestal van elke mug een olifant!
 
Wij zijn allemaal gek op watermeloen, voeding telt ook als vocht. Dus misschien watermeloen aan gaan bieden! En wat wij dan naast blokjes watermeloen ook doen bij onze zoon van 10 maanden, is het laagje watermeloensap wat onderin de schaal ligt in een flesje en dan aanlengen met water. Dan drinkt hij zijn flesje achter elkaar leeg.
 
Mijn dochtertje wilde ook niet echt water drinken, dus sterk verdunde diksap gaan geven en dat drinkt ze goed. Maar aan die hoeveelheid die jij noemt komt zij ook niet hoor. Ze drinkt smorgens en smiddags ongeveer 100 ml melk per keer. Tussendoor diksap en yoghurt/vla als toetje. Verder lekker veel fruit waar ook vocht in zit. Ze drinkt eigenlijk alleen water als ze echt dorst heeft of als ze savonds wakker wordt en nog wat wil drinken. Ene keer komt ze op 300 ml per dag aan drinken, andere dag 600. Zolang ze goed blijft plassen maak ik me er niet zo druk om. En met echt warme dagen drinkt ze wel meer. 
 
Mijn dochter van 14 maanden is al sinds ze 5 maanden is helemaal van de melk af. Maar water gaat er ook niet in, of ze spuugt het even later weer uit. Ik haal altijd vers sap, appel/peer/sinaasappel noem maar op. Dat verdun ik met water en dat gaat er in als zoete koek. Ze drinkt nu ongeveer 6 bekers per dag daarvan.
 
Terug
Bovenaan