drinken en op mama zijn

Ik ben nieuw op dit forum, en ook een nieuwe moeder van een baby: nog maar 4 weken (zijn broer is 10 jaar ouder). Kennen jullie dit: van een heel tevreden baby is sinds een paar dagen mijn kindje steeds aan de borst en wil uitsluitend slapen op mij. Ik kan hem (bijna) niet meer neerleggen, hoe lekker hij ook slaapt, hij wordt wakker. Ook veel zuigbehoefte, ook al zit hij soms wel een uur te drinken! Soms weet ik niet of een voeding nu klaar is of niet.
Heeft 1 van jullie dit meegemaakt? En kan iemand me vertellen wat de oorzaak kan zijn van steeds maar willen zuigen?
Ben benieuwd!
 
hallo,

ik heb zelf een kindje van 8 weken en die dronk ook hele dagen bij mij zat ook bij elke voeding langer dan een uur en hij sliep dan ook veel , zodra ik hem weg legde huilde hij ook meteen en was eigenlijk nooit tevreden na het drinken,

ik ben vorige week overgestapt op kv en nu slaapt hij heel goed in zijn bedje
 
dit is vast een regelperiode! gewoon aanleggen wanneer hij wil drinken is het beste. als het erg lang bv 2 week, door blijft gaan even een lactikundige (hoe schrijf je dat) erbij halen. op borstvoedingsforum.nl kun je je vraag ook even stellen. daar zitten ook deskundigen die je vraag kunnen beantwoorden. misschien dat je iets fout doet met aanleggen.
 
hallo,
ik heb zelf een dochertje van 4 maand maar ik kan mij nog goed heugen dat mijn dochtertje dat in het begin ook had telkens maar willen drinken en de hele tijd bij je willen zijn ,op een gegeven moment word dat onzettend zwaar want je wilt af en toe wel eens een momentje alleen en rust.
Bij ons was het zo toen de kraamverzorgende er nog was sliep ze goed overdag ,in eigen bedje, maar savons en snachts wilde ze niet in eigen bed slapen dan krijste ze de kop eraf! en dan probeerden we wel eens om haar te laten huilen maar ze hield dat gerust bijna een uur vol!! nou, ik kan je vertellen das nniet om aan te horen!
op een gegeven moment ben ik na 3 a 4 weken op de fles over gegaan en langerzamerhand werd het toen beter. en het is echt zo je moet ze toch echt een keer in eigen bedje leggen en dan maar een tijdje laten huilen en elke dag steeds weer opnieuw.je zult zien dat het na een paar dagen /2weken al een stuk beter gaat.
maar 4weken is nog erg klein en wil je kindje denk ik nog graag bij je zijn,dat is een vertrouwd gevoel .
Je moet haar er dadelijk aan laten wennen dat ze alleen'' moet slapen , en in haar eigen bedje,zo heb je later minder problemen.
nu is onze dochter 4 maand en gaat nu al een aantal weken zonder te huilen naar bed,ze weet dan gewoon dat het tijd is om te slapen.
Ze slaapt dan niet altijd gelijk soms is ze dan nog wel een half uur aan het brabbelen.

Echt de tijd komt vanzelf dat je kindje een stuk makkelijker gaat worden.
succes!!
groetjes Ilse mv Finn
 
oja en die zuigebehoeft....als hij zijn handje of vingertjes kan vinden gaat hij lekker daar op sabbelen maar daar is ie nu nog net iets te klein voor denk ik.
Eet en drink je wel genoeg voor je borstvoeding?
misschien heb je wel genoeg maar niet genoeg voeding erin zitten zodat je kindje geen verzadigend gevoel heeft.
 
@ilsemvfinn, als je niet genoeg voeding in je melk hebt zitten heb je ook niet genoeg voeding om zelf van te leven, dat komt doordat bv een bloedproduct is. komt rechtstreeks uit je bloed
 
Goed dat je contact hebt met een lactatiekundige! Dat heeft mij destijds erg goed geholpen.
Suc6 met borstvoeden en geef niet op, het gaat weer over en dan is het alleen nog maar leuk :)
 
Terug
Bovenaan