drinken....HELP!!

Ha meiden,

Elise krijgt dr tandjes.... Op zich niets mis mee, maar ze wil echt niet meer drinken!! De flessen wil ze niet, uit een tuitbeker niet, rietjesbeker van Nuby geprobeerd....
Ze eet nog wel aardig, maar ze drinkt echt slecht. Nu heb ik een peuter die altijd heel veel heeft gedronken (en nog doet). Ik denk dat ze met veel moeite 200ml melk binnen krijgt en dan 100 ml diksap/thee/water.
Ik geef haar nu te drinken als ze al op haar bed ligt. Fopspeen eruit en fles erin. Dan wil ze nog wel 100 ml drinken, maar daarna wordt ze wakker, duwt de fles weg en vertikt het om verder te drinken!
Ik dacht dat dit door haar tandjes kwam. Dentinox erbij, af en toe een paracetamol, maar het drinken blijft te weinig. Dit is nu al 4 dagen en als dit zo door gaat ben ik bang dat dit heel slecht is voor haar niertjes!! En uitdroging.....
HELP. Hebben jullie nog tips??? Of moet ik me geen zorgen maken en is dit weer een fase... Komt het vanzelf weer goed?????
Wat drinken jullie kindjes en met name hoeveel??? Tot vorige week was drinken niet echt een probleem en dronk ze 3 keer een fles van 200ml en nog 150 ml diksap.
Tips zijn welkom!!!!
Gr Antoi

Hoi Antoi,

Als ik dit zo lees dan denk ik weer een fase. Er komt ook een moment dat ze de melk gewoon helemaal zat zijn. Gaat vanzelf weer over. Het kan geen kwaad als ze even wat minder drinken. Hou wel in de gaten dat ze minimaal 500 cc vocht per dag binnenkrijgen. Vers fruit en groenten bevatten zo'n 90% water.
gr.ing

Ha Antoi,

Beetje herkenbaar verhaal. Hier wil ze ook niet echt veel meer drinken. Ze dronk eerder net zoveel als jouw kindje, maar sap wil ze niet meer en thee al helemaal niet meer. Melk nog wel, maar dit wil ik juist wat gaan afbowen. Lastig probleem dit.
Maar ik denk dat we een beetje overbezorgd zijn. Als je kindje gezond is gaat ze vanzelf wel meer drinken als ze echt dorst heeft. Ze zeiden tegen mij dat je je echt zorgen moet maken als ze onder de helft komt.... dus als ze alle flessen meer dan de helft laat staan.... hou het goed in de gaten.

Tip: voeg aan het fruithapje en groentehapje extra water toe. dan wordt het wat natter en ze krijgen dan toch extra vocht binnen. trouwens haar toetje mag je ook meerekenen in het vocht. Dus 100 cc yoghurt is ook weer 100 cc vocht... op hoeveel kom je dan?

Hoe gaat het drinken nu Antoi??? Bij Loïs iets beter! Ik verdeel nu 400 cc melk over 3 flessen want de melk wil ze wel... ik doe er dan extra water in zodat ze toch haar vocht krijgt... drinken uit een beker is hier favoriet... maar is een gesmeer... ik doe het wel elke dag zodat ze het leert. Misschien iets voor jou?
En toch steeds blijven aanbieden, misschien dat ze er dan weer een keer meer van gaat drinken!

Trouwens... Chamodent van VSM is een fijn middel bij doorkomende tandjes...

Trouwens, ik denk dat het een fase is... rond 9 maanden krijgen veel kinderen problemen met eten. Hier werd altijd alles liefst met grote hoeveelheden naar binnen geschrokt... nu laat ze zelfs soms want staan van haar groente en fruit... nog nooit meegemaakt...
Maak er geen drama van, maar stop over extra vocht in zodat ze toch meer vocht binnen krijgt dan op de normale manier.... Er zijn kids die gewoon genoeg hebben aan 500 cc vocht (400 cc melk en 100 cc yoghurt)... of kom je daar op dit moment ook niet aan???

Laat je wat van je horen???

Terug
Bovenaan