Drinken is een drama 10mnd

Hoi allemaal!<br />Nou even van me afschrijven.. ik heb echt zeeën van geduld, maar momenteel is dat echt even ver te zoeken.. onze zoon (nu 10maanden) is nooit een beste drinker geweest. Nou krijgt hij nog 3 flessen van 200cc. Prima verder, maar dan.. hij drinkt daar twee flessen van leeg (ochtendfles van 7.30u en de middag fles van 15u). De andere fles weigert hij gewoon te drinken (19u voor het slapen gaan) Nou vind ik dat verder nog niet zo’n probleem, maar daarnaast wil hij absoluut geen water of thee drinken.. hij krijgt dus letterlijk maar 400cc op een dag aan vocht binnen.. veelste weinig! Tuurlijk krijgt hij fruithapjes en eens yoghurt, maar daar haalt hij geen voldoende vocht uit..Nu heeft hij nog wel plas luiers, maar niet extreem veel.. verder gaat het avond eten prima en het brood eten ook wel (misschien goed te vermelden hij heeft nog geen tandjes..) <br />Nu mijn vraag, heeft iemand tips om te leren water of thee drinken? Of iemand die een soort gelijk iets heeft mee gemaakt met zijn kleintje? en wat voor bekers gebruiken jullie voor het water of thee? Voel me zo ontzettend radeloos, we proberen van alles. Verschillende bekers etc. Niks lijkt te werken.. Ik wil namelijk niet dat hij nog minder vocht binnen gaat krijgen. <br />Liefs…<br />
 
Je kunt proberen bijvoorbeeld wat sap van fruit toe te voegen aan het water? Ik deed bijvoorbeeld mango uit de vriezer, ontdooien, en het vocht wat daar uit kwam toevoegen aan het water om het lekker te maken..
 
Aaah vervelend is dat hè! Het klinkt heel herkenbaar. M’n zoontje is 6 maand, altijd slecht gedronken en nu de laatste tijd tikt hij maximaal 500cc aan melk aan op een dag. Helaas heb ik geen tips, ik probeer me dr bij neer te leggen omdat artsen e.d. steeds met hetzelfde komen: zolang hij 1 plasluier per dag heeft is het nog oké.. super frustrerend want je wilt graag meer. Af en toe maak ik pap van z’n melk, als ik dat lepel wil hij het wel. Dan krijgt hij ongemerkt wat meer vocht binnen.
Succes iig en ik lees even mee!
 
Wij hadden dit ook met ons zoontje. Volgens mij had hij toen dezelfde leeftijd. Wij hebben hem toen uiteindelijk toch maar een heeeel klein beetje diksap gegeven. Niet de bedoeling maar werkte wel. Uiteindelijk nog minder in zijn beker gedaan en binnen 2 weken dronk hij wel (alleen) water. De beker die hij had was de 360 van muchkin.

Succes! Ik snap heel goed hoe je je voelt.
 
Hoi,
Het is helemaal niet gek dat die laatste fles eraf valt hoor. Meestal valt de middagfles eerder af, maar bij ons was het toevallig ook de avondfles. En qua totale hoeveelheid vocht, valt het denk ik ook wel mee hoor. Maak je niet te veel zorgen!
Fruithapjes, groenten en pap etc. tellen wel degelijk (flink!) mee in de totale vochtbalans van een kleintje. En als je gaat rekenen, zal het vast meer zijn dan je denkt.
Zie ook https://entoenwasjevader.nl/2021/10/07/hoeveel-drinkt-een-baby-deel-2-vanaf-6-maanden/
 
 
Kortom, maak je niet teveel zorgen en ga af op je kleintje. En dat water/thee drinken, komt vanzelf wel een keer.
 
Ik denk ook dat je kindje wel drinkt wat hij nodig heeft, maar ik herken je zorgen hoor!
wij hadden dit ook een beetje met onze dochter rond die leeftijd. Stug vol blijven houden met aanbieden en vaker aanbieden. Dus niet alleen tijdens het eten maar ook tussendoor aanbieden. Wij gebruiken aan tafel de munchkin beker en voor tussendoor een rietjesbeker (die van de Hema). 
inmiddels is het helemaal bij getrokken en drinkt onze dochter (nu 13 mnden) heel goed! Als ze aan het spelen is zet ik haar rietjesbeker bij haar op de grond en dan neemt ze zelf af en toe een slokje. Blijkbaar drinkt ze liever vaker kleine beetjes dan in een keer een hele beker. 
overigens drinkt ze alleen water, heel soms slappe rooibosthee. Verder krijgt ze sochtends en savonds nog een flesje melk. 
 
Hier inmiddels een dochtertje van 11 maanden & drinkt al vanaf haar 9 maanden;Ochtendfles: 240cc, daarna 11uur; warme maaltijd. 16uur;fruit. 18uur boterham en voor het slapengaan ook een fles;240cc(drinkt ze meestal niet leeg)
Tussen door geven we enkel water in 360'munchkin beker(zijn ook maar een paar slokjes).. denk dat ze het gewoon moeten leren en op termijn wel vlot lukt:)
Ik maakte me eerst ook zorgen maar kinderarts in het ziekenhuis zei dat 300cc aan melk zeker voldoende is als ze voldoende vast voedsel eten. Als er dagelijks voldoende plaspampers zijn is alles oké:)
 
Herkenbaar. Onze dochter van 9 maanden drinkt ook weinig. Eigenlijk vanaf 5 maanden al maar 400-450 ml per dag. Ook hier goede plasluiers en af en toe een slokje thee maar niet veel. Hier is het heel specifiek dat ze thee met kaneel (herfstthee, appelkaneelthee). Misschien kun je wat smaakjes proberen ook met water. Succes! En zolang het een blije baby is die goed plast zou ik me niet teveel zorgen maken.
 
Terug
Bovenaan