drinken jullie kindjes ook wel eens zo weinig??

Hi
m'n ventje drinkt sinds vorige week al niet meer zo veel, nog zo'n 850 verdeeld over 5 flessen, hij drinkt alleen de laatste leeg....
maar vandaag heeft hij tot nu toe nog maar 430 op, straks met de laatste voeding komt hij als het meezit op 630
ik maak me nu best zorgen, hebben jullie kindjes ook wel eens zo weinig gedronken met 18 weken?? nu had hij eind van de middag ook 39,1 koorts, dus ik heb wel paracetamol gegeven, maar ja de huisarts en cb waren natuurlijk al lang naar huis
dus nu maak ik me heel de tijd zorgen
groetjes mel

hoi

het kan zijn dat ie minder drinkt omdat ie zijn eigen niet lekker voelt,Maar aan de andere kant hij drinkt in ieder geval wat maar gaat ie minder drinken morgen of zo ,dan zou ik de ha even   waarschuwen voor dat ie uitdroogt,even nalaten kijken veel succes ermee.

ons meisje is bijna 17 weken en vanaf afgelopen zondag is ze al niet helemaal lekker...ze had ook wat lichte verhoging en is verkouden...neusje vol, beetje hoesten en dan weer wat melk teruggeven. Ze drinkt ook niet zoveel als anders...normaal drinkt ze 5x 180cc, redelijk op allemaal...gisteren wilde ze de fles van half 11 niet(ze was op het KDV) om half 12 hebben ze het weer geprobeerd, en toen wilde ze wel, maar moest ze weer erg hoesten en gooide alles er weer uit...toen hebben ze maar afgekoeld gekookt water aangeboden, zodat er wat vocht in komt. dat ging aardig...flesje van half 3 ging wel weer goed. ze had vanmorgen geen verhoging meer.
Ik denk dat ze minder drinkt doordat haar neusje zo dichtzit en omdat ze moet hoesten. denk maar es na als  je  zelf erg moet hoesten, dan ga je ook geen melk drinken, want dan krijg je steeds meer slijm...nu kindjes krijgen alleen maar melk!!  Waar je wel op kan letten is als je op haar huidje drukt met je vinger en de afdruk blijft heeeeel lang staan, de huid veert dus niet terug, dan zou ik de HA even bellen. dan zou dit kunnen wijzen op uitdroging. je kunt het ook bij het polsje doen, even de huid op tillen, veert ie niet gelijk terug, maar blijft ie staan, dan kan het uitdroging zijn.
en als je het niet vertrouwd kun je altijd de HA bellen of de wijkverpleegkundige...
succes!

Het kan zijn door de verhoging..maar het kan natuurlijk ook zijn dat je een fles minder kunt gaan geven.

Ik was vanmiddag op het bureau en daar vroeg toevallig ook iemand
hetzelfde. Haar broertje was al een paar dagen ziek geweest en nu dronk
het meisje ook niet zoveel meer. Ze gaven op het CB aan dat ze
misschien toe was aan een fles minder.

Ik moet zeggen dat onze dochter ook rond de 4 maanden al over is gegaan
op 4 flessen van 190cc+6 schepjes. Zij dronk ook haar flessen niet meer
leeg en toen we zijn overgestapt dronk ze alles weer leeg.

Misschien is het te proberen..je kunt altijd terug naar 5 flessen.

Groetjes Claudia en Maud-je

Terug
Bovenaan