Drinken met een rietje

Hoi allemaal,

het is mijn tweede, maar ik ben de "mijlpalen" van mijn eerste al helemaal kwijt.
Weten jullie wanneer een baby met een rietje kan leren drinken? Het zou zo makkelijk zijn wanneer we eropuit gaan, maar ik weet echt niet meer wanneer het zou moeten lukken. Op dit moment snapt ze er nog niks van, ze is nu ruim 9 maand.
groetjes,

Saskia
 
Onze zoon is n 6.5 maand en drinkt uit een tuitbeker en een rietjes beker. In principe zou het moeten kunnen. Maar niet elk kind snapt het. Mijn oppas kindje is 1 jaar en die krijgt het niet voor elkaar.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi Saskia,

Gewoon een kwestie van (blijven) proberen. Ze krijgen het truckje vanzelf door. Heeft weinig met leeftijd te maken, maar meer met hoevaak je het aanbiedt.
 
Bij onze dochter van 9 maanden heb ik weleens zelf het rietje volgezogen, vinger erop en dan uit het pakje. Dan beetje voor beetje in de mond leeg laten lopen. Na een paar pogingen had ze door dat ze eraan kon zuigen.
Misschien werkt dit voor jou ook?
Ze krijgen dan in ieder geval niet ineens heel veel binnen.

 
Zo heb ik dat gedaan met heel zachtjes in het pakje knijpen, wel even de ergste druk eraf halen door zelf de eerste slok te nemen. Hier was het bij de eerste poging al duidelijk, hij was toen ook een maand of 7-8 denk ik!

Groetjes Sas
 
Onze dochter was 7 maanden toen ze het leerde.. idd rietje in de mond en zachtjes knijpen in het pakje na een paar keer zie je dat ze het doorkrijgen en gaan zuigen. soms zijn ze ineens gulzig en moeten ze even leren hoeveel ze kunnen nemen in 1 keer maar je zal zien dat ze het snel genoeg door hebben..
Succes
Groetjes
 
Dag dames,

Maar wat geven jullie de kleintjes te drinken dan uit een pakje?? Mijn zoontje krijgt alleen maar diksap, verder nog geen ander drinken. Pakjes drinken lijkt me veel teveel suikers in te zitten. mijn zoontje is nu 7,5 maand.

Gr Sandra
 
Ik heb het pakje alleen voor het leren gebruikt.
Dus 1 keer haha! Dit was appelsap. Toen hij het doorhad ben ik de rietjesbekers van Tupperware gaan gebruiken. Kun je zelf van alles indoen wat je wilt. Ook de rietjesbekers van Difrax zijn fijn vind ik. Kun je gewoon diksap blijven geven. Ook gewoon water gaat hier erg goed. Nu is hij bijna 2 en krijgt hij 1x in de week zowieso een pakje (meestal Wicky) na het zwemmen. Alle kindjes hebben dan een pakjeshouder (ook Difrax) en dan kan ik wel eigenwijs zijn maar dan gapt hij andermans pakje omdat het zo interessant is haha!
Ik geef alleen absoluut géén yogispul aangezien dit door mijn tandarts ten sterkste is afgeraden! Zuivel en zoet schijnt in combi echt een aanslag op het glazuur!

Succes!

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan