Drinken na het middagdutje

Mijn zoontje van 20 wkn doet 's middags altijd een dutje. Maar als ik hem uit bed gehaald heb, is het net alsof ie weer wat wil drinken.Maar tijd voor zijn volgende fles is het dan nog niet...
Weet iemand wat je een kindje van 20 wkn mag geven aan drinken, naast de melk?
Zoals gewoon water, of lauwe thee?
Of krijgt hij dan teveel vocht binnen? 'S ochtends laat hij er ook maar 3 uur tussen, dus misschien dat ik hem tussendoor dan ook wat anders kan geven?
Ik weet het even niet meer wat mag en kan en wat niet...

groetjes
 
hey MiekK

Ik moet heel even graven in mijn geheugen, mijn dochter is inmiddels 9 maanden dus het lijkt alweer zo lang geleden.
Volgens mij ben ik rond die tijd ook begonnen met pap te geven zodat ze een stevigere basis heeft. Het kan best zijn dat je zoontje meer trek krijgt.
Ze mogen sowieso ook water en lauwe thee hebben. En er is ook diksap vanaf 4 maanden ook al is het CB daar geen voorstander van omdat daar suiker in zat.

Groetjes Mariska
 
je mag gewoon water geven. en met 4 maanden diksap lekker verdunnen! water mag volgens mij al met een maand als een baby in de zomer geboren is ze mogen 1 liter vocht binnen krijgen per dag. maar daar hoort ook de fles, water en fruit enzo allemaal bij.
 
hoi hoi,

Ik heb altijd thee gegeven. en vanaf 4 maanden heb ik diksap gegeven en roosvicee.

Ik heb me nooit wat aan getrokken van wat het CB vindt.
de tandarts adviseert ook alleen maar water toen ik ooit vroeg wat hij zijn kinderen gaf.
ik kreeg daar geen antwoord op, ik wist voldoende.

Groetjes Moi
 
dank jullie wel voor de reacties!

hij drinkt al 230ml per fles (4x per dag). maar dat mocht zowieso wel wat minder van het CB, omdat meneer al ruim 8 kilo weegt. Zat nogal ver boven het gemiddelde lijntje haha.
dus denk ik dat ik 2x maar 200ml ga geven. en dan wat diksap geef wat erg verdunt is. ik ga morgen meteen kijken in de supermarkt of zij het hebben voor 4 mnden.
enne die tandartsen... mijn oom is tandarts, en daar in huis is ook gewoon snoep, koekjes, cola en ga maar door te vinden hoor ;-)
 
Terug
Bovenaan