Drinken na het tandenpoetsen en 's-nachts ...

Onze dochter van 14 maanden drinkt overdag prima, niks mis mee. ( 5-6x 220 cc)

's-avonds wilt ze ook graag drinken = na het tanden poetsen, als ze net in bed ligt, als ze 's-nachts wakker wordt (= 1 a 2x). Het liefst drinkt ze d'r beker helemaal leeg op haar gemakje en dut dan weer in. Als ik haar beker wil terug nemen, dat lukt niet want ze houdt ehm stevig vast!

Als ik dit drink gedrag toe sta dan ben ik bang dat ze steeds meer drinken verwacht, haar dit steeds aanbiedt als ze 's-nachts wakker is.

1x wakker 's-nachts en uit bed vind ik acceptabel maar meer niet. (doorslapen graag hahaha)

Mijn idee is nu om haar na het tanden poetsen niets meer aan te bieden. Dat heb ik al geprobeert en lukt.

Maar 's-nachts? Als ze 's-nachts wakker is wat roosvicee want als ik haar water aanbiedt dan huilt ze net zo lang tot ze lekkere roosvicee krijgt??? Of moet ik het echt volhouden tot ze het opgeeft?

De temperatuur op haar kamer is ok.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Esther

 
Hoi,

Ik zou s'nachts geen roosvicee geven, als ze echt dorst heeft kan water ook, dadelijk krijgt ze allemaal gaatjes, dan maar huilen zo wordt het idd een gewoonte waar je als ouder niet op zit te wachten!
Na het tanden poetsen kun je ook gewoon water geven.

Gr MJ
 
Je zou natuurlijk de roosvicee steeds wateriger kunnen maken totdat er zo weinig smaak aan zit dat je gewoon water kunt geven.
Op die manier heb ik mijn dochtertje ook geleerd om naast de kunstvoeding een ander soort vocht te drinken (zoet wilde ze namelijk wel, maar dat wil ik dus liever niet)
 
Onze zoon krijgt geen drinken 's nachts behalve als hij koorts heeft dan is het wat anders. Wordt ze op het zelfde tijdstip wakker 's nachts? Zo ja dan zou het wel eens een gewenning kunnen zijn, dat is best moeilijk om af te leren.

Succes.

Groetjes,

Miriam
 
Mijn oudste dochter wilde ook vaak drinken 's nachts, ik legde een antilekbeker met water in haar bed. Die pakte ze zelf als ze dorst had. Ze heeft nu nog steeds een beker water naast haar bed staan.
 
Hier hetzelfde als bij Reisa. Als ze echt willen drinken, gaat water er heus wel in. En anders tijdelijk terug op de oplosmelk. Is in ieder geval al beter als Roosvicee. Onze jongste (16 maanden) heeft (helaas) echt nog twee flessen per nacht nodig, simpel omdat hij honger heeft...
 

We zijn begonnen om haar na het tanden poetsen niets meer aan te bieden en het gaat goed. Ze vraagt er niet om. Gisteren en vannacht is ze 1x wakker geworden?! Ze krijgt dan haar tuitbeker met roosvicee (klein beetje zoete smaak dus niet mier zoet). Ze drinkt er dan van en gaat weer lekker slapen.

Melk wilt ze niet, al vanaf 9 maanden niet meer. Dit mixen we overdag met yoki. Je moet wat als je van alle geprobeerd hebt.

Ik geloof niet dat het honger is. Ze wa vaak wakker 's-nachts en we hebben haar warmer aan gekleed, een dikkere slaapzak en de kachel een halve graad hoger gezet. Blijkbaar koelde ze af 's-nachts ... het is ook koud geweest de afgelopen weken.

ipv haar nekje te voelen ... voelde we haar benen en die waren toch wat koud ... toen deze maatregelen genomen.

Bedankt voor jullie reacties!

 
Terug
Bovenaan