Drinken naast fles

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje is inmiddels 8,5 maand en we hebben de flessen inmiddels afgebouwd naar 3 per dag. Het schema ziet er als volgt uit:</p><p>Half 8 een broodje en 180 cc fles</p><p>Half 1 broodje en 150cc fles</p><p>6 uur warme hap (wisselt hoeveel hij wil hebben, sowieso wel 100 gram), beetje yoghurt</p><p>7 uur 180cc fles </p><p>Krijgt tussendoor fruit (vindt ie heerlijk), moment hangt af van zijn s laapjes. Slaapt s morgens van half 10 tot half 12/12 uur en s middags van 2 uur / half 3 tot uur of 4.</p><p>Toen we de fles van 4 uur af hebben gebouwd, zijn we gestart met thee op dat moment en dat ging best goed. Tot deze week, want ineens wil ie er niks meer van weten. Ook diksap of water weigert hij. Nu heeft ie al een paar dagen, naast zijn 3 flessen, amper vocht binnen gekregen. Ik vroeg me af hoe dit bij andere is? Hoeveel drinken krijgt jullie kleine naast de flessen? En wat krijgen ze dan? </p><p> </p>
 
Mijn dochter is 9 maanden en krijgt ook 3x180cc. Daarnaast drinkt ze dixap uit een nuby tuitbeker van kruidvat. Die kon ze al zelf omhoog houden met 7.5 maand. Ze drinkt zo'n 100-150cc sap erbij op een dag. Maar er zijn ool dagen dat ze bijna niks erbij drinkt. Dat is niet erg hoor. Aan 3x180cc hebben ze eigenlijk al genoeg qua vocht! Die dixap/thee is eigenlijk alleen voor extra (en fijn op warmere dagen)
Mijn ervaring is bij mijn oudste dochter dat zr vanzelf meer gaan drinken als ze ouder worden. Gewoon blijven aanbieden.
Hier drinkt ze het beste in de auto/bakfiets, dus als ze niks anders te doen heeft haha. Dan is die beker sap ineens wél interessant en drinkt ze zo 50cc weg.
Maar maak je er niet druk om. Als hij echt dorst heeft, drinkt hij wel. Maar 3x180cc is echt al ruim voldoende aan vocht! En in groente/fruit zit ook vocht. Evt kun je nog een scheutje water in zijn groente/fruit doen
 
Hier drinkt mijn tweeling van 8,5 maand ook geen water/thee. Daardoor durfde ik nog niet de fles af te bouwen en zit ik nog op 4 voedingen. 
Ze nemen een slok uit het flesje en laten het dan uit hun mond lopen, slikken het water dus niet door. Heb al een andere fles geprobeerd en een tuitbeker  ook een andere speen werkt niet. De fles waar ze normaal melk in krijgen werkt ook niet. 
Misschien groeien ze hier overheen ? Dat ze straks ineens wel water drinken haha 
 
Terug
Bovenaan