Drinken op het KDV?

Hi iedereen. Ik zoek een beetje richting. Mijn borstgevoede kleintje gaat sinds drie weken naar de opvang. Hij is nu 3,5 maand. Hij krijgt nu een voeding voordat hij gaat rond 7.30 en zodra hij thuiskomt rond 18.30. En ik pak hem op rond 22/23u voor een droomvoeding. Maar hij heeft nu de hele nacht honger. Komt om 1, om 3 om 5u etc. En drinkt dan ook echt goed door, vaak beide borsten. Hij drinkt dus overduidelijk overdag niet genoeg.

Hij mag een flesje Nutrilon ook prima, dus de opvang mag combineren. Gisteren had hij van 8.30 - 18u op de opvang in totaal 340 ml gedronken. Dit is toch veel te weinig? Natuurlijk weet ik niet precies hoeveel hij normaal bij mijn borst drinkt overdag. Maar ik krijg het idee dat hij zo slecht slaapt om de honger in te halen.

Hoeveel drinken jullie kleintjes op de opvang overdag?
 
FYI - ik geef meestal twee voeding van mij mee (250-300ml totaal) en hoop dan op een of misschien twee voedingen van Nutrilon te combineren.
 
Als hij dan op het kdv 3 voedingen van 110/120 ml heeft gedronken verdeeld over de tijd dat hij daar is vind ik het niet eens zo superweinig hoor. Mijn kleintje dronk ook 2 (of 3) flessen afgekolfde melk als ik aan het werk was. Die flessen waren wel ietsje groter maar veel borstgevoede baby's zijn gewend om vaker kleinere porties te drinken dan kinderen die kunstvoeding krijgen. Ik moet wel zeggen dat hij dan niet extra kwam in de nachten dus ik kan me voorstellen dat je daardoor twijfelt of hij te kort komt. Hoe is het met zijn groei? Zit hij in een sprongetje? Kan het extra komen in de nacht ook 'mamatanken' zijn omdat hij je overdag gemist heeft?
 
Ik denk dat je gelijk hebt, en het niet eens zo weinig is. Ik had iest van 500ml+ in mijn hoofd voor KDV dagen, maar dat klopt helemaal niet. Dus de verklaring voor de nachten 3 keer wakker, moet niet in de honger worden gezocht, maar idd miss in meer nabijheid zoeken? Ik heb echt geen idee? Hij groeit super. En zit idd in zijn 3 maanden sprongetje lijkt het. 
 
Terug
Bovenaan