Drinken tussen door

Hoi allemaal, misschien een rare vraag. Maar mijn kindjes kunnen niet tegen fruit en dus is het soms lastig om drinken voor tussendoor aan te bieden. Bijna overal zit fruit in namelijk. Thee drinken ze niet echt en water wel met mate, maar niet zoveel dat ik zeg: ze drinken er genoeg van op een dag. Nu geef ik de oudste wel eens rijstedrink, maar de jongste drinkt dat niet echt. Ze hebben allebei een koemelk allergie dus de melk poeder (koemelkvrij) doe ik dan wel eens sterk aan lengen (150 water en 2 scheppen poeder). Nu wil ik ze ook wel eens wat anders geven dan alleen die aangelengde melk. Nu kwam ik fuze tea green tea tegen in de winkel. Zou dit een optie zijn om te geven aan de kinderen? Er zit eigenlijk geen fruit in.. maar ivm eventuele suikers? Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie nog tips om ze te geven?
 
In die Fuzetea zitten minder suikers dan in diksap. Onze peuter krijgt het ook.

Elke dag eerst een glas water, daarna mag ze zelf wat kiezen.
 
In ijsthee zit wel caffeine. Misschien eens een groentensmoothie maken met een wat zoetere melksoort zoals inderdaad rijstmelk?
Tomatensap.
Weet je tegen welke fruitsoorten ze niet kunnen? 
Kokoswater? Ook wel even op de suikers letten.
Je hebt ook siroop van vlierbloesem. De sappen zijn vaak aangelengd met druif oid. Maar je hebt pure siropen. Maar dat is wel een gesuikerd drankje ook. 
Mijn man drinkt vaak water met een fruitsmaakje, daar zit dan maar heeeeeel weinig fruit in. En geen suiker. Je kan ook komkommer of muntwater maken/kopen. 
 
 
Ik doe eigenlijk alle drinken aanlengen. Ook als ze een pakje drinken krijgen doe ik dit in een beker en voor de helft water erbij en helft fruitdrink. Dit ook met fuze tea, zodat het niet zo zoet is.
 
Mijn zoontje drinkt bij zijn ontbijt en lunch melk, verder alleen thee en water.  Verder geen sapjes etc, dat vind ik zelf echt niet nodig. 
 
Zelfde als hierboven: dochter van 16 maanden krijgt bij het ontbijt een beker melk en voor het slapen een beker opgewarmde melk. Verder drinkt ze water, heel soms geef ik haar thee. Nooit iets anders gegeven. 
 
Dan zou ik het wel verdunnen met water, anders is het wel echt zoet en wennen ze daar weer aan. Mijn dochtertjes krijgen meestal water of limonade, maar ook wel eens appelsap. Dit verdunnen we met water en dat wordt dan goed gedronken.
 
Terug
Bovenaan