Drinken tussendoor

Even een vraagje. Geven jullie, jullie kleintjes, drinken tussendoor? Bijvoorbeeld thee, water of sappen? En wanneer doe je dat dan? En als jullie thee geven met wat voor soort thee kan je dan het beste starten? En welke sappen bijvoorbeeld?

Lars krijgt nu alleen nog melk (4x per dag). Ik vind het wel belangrijk dat hij naast melk ook andere smaken leert kennen.

Lars kan sinds vandaag omrollen, super leuk om te zien!!

Warren krijgt alleen bv én een warme groentehap.

Misschien een beetje suffe vraag hoor, maar krijgt Lars niet de mogelijkheid om aan verschillende smaken te wennen als je -als hij daar aan toe is- begint met bijvoeding/vaste voeding? Waarom zou je dat persee nu al willen terwijl je misschien al vrij binnenkort aan groente of fruithapjes kan beginnen.

Ik weet ook niet of je kv of bv geeft? Met bv zijn ze nl al aan 'meerdere' smaken gewend; je melk neemt wat van de smaak van je eigen eten over.

Tja, lekker weinig heb je hier aan ;-)
Maar ik ben wel nieuwsgierig, ik zou het wel fijn vinden als Warren van 5 à 6 bv naar 4 à 5 zou gaan. Niet speciaal voor hem, maar voor mij, borstvoeding geven begint mij inmiddels namelijk op te eten, ik ben nu al 1,5 maand aan de lopende band ziek/verkouden/buikgriep etc. Dus een stukje vermindering van de belasting op mij is welkom...

X
Evje

Floor krijgt sslokjes thee sinds ze mijn glas zo wat uit mijn mond keek... gewoon de thee die ik ook drink. dus iedere keer weer ander smaakje.
Ze neemt er ook maar een paar slokjes van.
Verder krijgt ze water (vind ze niet zo lekker) en limonade van diksap (vind ze erg lekker) maar als ik het bij elkaar optel is het maar een paar slokjes per dag..

ze drinkt uit de tuitbeker, maar kan ook uit een gewone beker drinken, zolang ik help, want die laat ze erg snel vallen

liefs,

T

Bedankt voor jullie reacties.

Evje, wat vervelend dat je de laatste tijd veel ziek bent. Ik kan me goed voorstellen dat het straks fijn is om een voeding minder te geven.
Lars krijgt momenteel al groentenhapjes. Ongeveer de hoeveelheid van een half potje per dag. Met fruit willen we ook langzaam aan beginnen. Ik zit nu op 4 kunstvoeding flessen per dag. Eerst gaven we natuurlijk veel vaker de fles (5/6 flessen). Nu maar 4 vandaar dat hij dan ook minder vocht krijgt. Vandaar dat ik me af vraag of hij niet extra vocht nodig heeft (bv door water, diksap enz..).
En ook als ik drink zit Lars mij vol met belangstelling aan te kijken net zoals bij eten ;)

Ik kreeg te horen bij het cb dat ik Karlijn 's middags wat te drinken moest geven. Kreeg het advies om thee, water of diksap te geven. Heb alle 3 geprobeerd maar dat wil ze niet. Ook heb ik thee met (bv)melk geprobeerd maar ze wil het niet drinken. Nu was ik vrijdag bij de kinderarts en die zei me dat ze dat nog helemaal niet nodig heeft maar dat het wel goed is om het elke dag aan te bieden zodat ze er aan kan wennen.
Tot nu toe heeft ze alles wat ik haar geef opgegeten maar drinken wil ze dus alleen maar melk. Dus kwa smaken krijgt ze wel genoeg verschillend.

en eeh leuk he als ze kunnen rollen!

's Ochtends krijgt Julia een fruithap. Dan geef ik ook water uit de tuitbeker. Water vindt ze erg lekker! lekker goedkoop klantje, dat kind van mij.
En tussendoor geef ik ook de tuitbeker met water. ik denk dat ze maar een paar slokjes per dag binnen krijgt. het is emer voor het idee...

Stan krijgt heeeeeel af en toe een slokje water of sap wat ik dan toevallig drink. Ik laat hem wel vaker aan het glas met zijn mondje, zodat hij dat leert. Hij vind het superinteressant om aan alles te gaan met zijn mondje (vooral een beker of een glas).

Ik laat hem ook vaker op een sinaasappelpartje sabbelen of een stukje banaan. Sinds vandaag is brood ook 'the bomb'.

Extra drinken krijg hij eigenlijk niet.... ik ben allang blij als hij zijn 4 flessen grotendeels leeg drinkt.... Hij is namelijk geen grote drinker..

liefs

Terug
Bovenaan