drinken tussendoor

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is 8 maanden en eten en haar flessen gaan goed.
Alleen het extra drinken doet ze nog niet zoveel. Sowieso niet uit een fles en ook tuitbekertje hielp niet. Ik was tijdje geleden op het cb en daar zeiden ze het geeft niet dat ze nog niet zoveel drinkt maar leer het haar uit een gewone beker.
In het begin ging dat wel goed en kreeg ze aardig wat slokken binnen. Nu tegenwoordig heeft ze uitgevonden dat ze als ze de beker tegen haar mond krijgt dat ze dan gaat blazen en dat is leuk. Hierdoor krijgt ze bijna niks naar binnen, als ik haar zoals de fles in me armen leg krijgt ze 1 slok naar binnen en dan denkt ze ineens van he je geeft me gewoon drinken? Dan ga ik weer blazen.
Als ik een gewoon spa flesje ofzo met water heb dan drinkt ze wel een paar slokken maar dan kan ze natuurlijk niet blazen erin. Doordat de opening kleiner is.
Op het cb zeiden ze dat het helemaal nog niet erg is als ze niet zoveel extra drinkt. Als ze dorst heeft drinkt ze wel. Maar mijn nichtje drinkt in een middag 3 flessen leeg. Die drinkt namelijk wel uit een fles. Ze is wel 5 maanden ouder maar ze drinkt dat al heel erg lang.
Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en hebben jullie daar een oplossing voor gevonden? Ik ben toch een beetje bang dat ze te kort extra krijgt. Ze heeft namelijk ook vaak last van haar ontlasting dat het hard is en het lijkt mij dat als ze meer drinkt dat ook beter gaat. Ik geef haar al een klein beetje roosvicee laxo dan gaat het wel goed.

Groetjes Louke
 
Hoi Louke
Onze dochter is nooit een goede drinker geweest. Ik weet niet hoeveel jouw dochter drinkt, maar onze meid kreeg soms maar 270 cc op een dag binnen (waarvan 180 in een papje). Ik heb me heel vaak zorgen gemaakt maar uiteindelijk was het genoeg voor haar. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat het waarschijnlijk nooit een grote drinker zou worden, de een is meer een eter en de ander een drinker. We hebben haar sinds een week ook uit een pakje laten drinken en nu drinkt ze veel beter. Nu is ze dan wel bijna een jaar, maar je zou kunnen kijken of ze uit een rietjesbeker wel wil drinken. En toch blijven proberen uit een gewone beker, als ze er mee speelt even weg zetten en later weer een slokje.
Succes

Groetjes Mariska
 
just drinkt ook niet zoveel tussendoor, soms doet hij wel 3 dagen met een tuitbeker met 210ml erin. maar een enkele keer is de beker op één dag leeg. bij hem duurde het ook lang voor hij iets anders dronk dan melk. ik probeerde van alles; thee(verschillende smaken en sterktes) diksap,water. roosvicee vind hij wel lekker, maar alleen uit een tuitbeker. deze heeft wel een zachte tuit, misschien dat dat voor jou kindje ook makkelijker drinkt. uit een fles wil hij niks, alleen melk.

hopelijk heb je er wat aan
groetjes
 
Onze dochter, 8 mnd, drinkt tussendoor ook nog niks. Soms een paar slokjes lauwe thee uit een flesje of paar slokjes roosvicee uit een beker.
Ze drinkt wel nog best veel melk (7u 165ml of bordje pap- 12u 135ml - 15.30 165 ml - 20u 200ml)
CB zei 3 flessen, maar om 15.30 wil ze echt nog heel graag haar melk, iets anders hoeft ze gewoon nog niet...

Komt vanzelf wel dat ze iets anders dan melk gaan drinken... gewoon elke dag een beetje aanbieden. En idd misschien met een rietje proberen.

 
Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips.
Wat mijn dochtertje binnen krijgt is misschien 3 slokjes per keer. Waarschijnlijk heeft ze dan ook niet meer nodig.
Ze krijgt 3x 180 cc + 6 scheppen melk per dag.
Met een rietje had ik ook al geprobeerd zonder succes. We blijven het proberen.
Tuitbeker met zachte tuit hebben we al gekocht maar dat wilde ze ook niet. Ik ben ook al nooit een goede drinker geweest dus misschien heeft ze het van mij. Hahaha. Het komt vast wel goed met mijn meisje.

Liefs Louke
 
hallo

mijn zoontje van 7 maanden wil ook geen normale drinken uit fles of tuitbeker. soms krijgen we wel wat slokjes naar binnen met eren normale beker. en wat hij wel drinkt uit een flesje is thee. maar dan zijn het ok een paar slokjes en dan is hij er klaar mee, misschien moeten ze er gewoon aan wennen dat ze nu ook ander drinken krijgen dan de voeding.
 
Terug
Bovenaan