drinken uit beker

A

Anoniem

Guest
Nav de topic van dbekkie las ik dat haar (knappe) kindje al uit een beker drinkt.
Welke kindjes doen dit nog meer? En hoe pak je het aan?

Tyche doet dit echt nog niet (= 9,5 maand) behalve wanneer ze natuurlijk in bad zit en schuim in haar beker heeft waarna ze het op een hoesten/huilen zet.

Maar even serieus... hoe pak je dit aan?

Groetjes Kirsten

Hoi Kirsten,

Mijn zoontje wordt Woensdag 10 maanden en hij rinkt al een hele tijd uit een gewone beker dus geen oefenbeker.
het probleem bij mijn zoon was dat hij noit wou drinken wat ik ook probeerde niet uit een flesje en al helemaal niet uit een tuitbeker vindt hij verschrikkelijk.
En toen het in April zo warm was moest hij toch echt wat drinken dus toen heb ik het gewoon in een beker gedaan en wonder boven wonder dronk hij hieruit en nog zonder knoeien ook, en sindsdien krijgt hij gewoon uit een beker te drinken en dat gaat perfect.gewoon proberen dus en zelf ook eruit drinken want dan is het natuurlijk interesant als mama er ook uit drinkt.

Succes groetjes Ellen&Giano

Hoi Kirsten

Koen wilde niet uit een tuitbeker/antilek beker drinken dus toen zag ik een oefenbeker van difrax en heb dat eerst geprobeerd. Die hebben een uitsparing zodat je precies kunt zien wat er bij het mondje van je kindje gebeurd. Dat ging prima en nu drinkt bij zijn melk gewoon uit een plastic beker zonder dikke rand en dat gaat heel goed.

succes met oefenen.

gr
danielle

Hallo,

ik probeer en probeer en oefen en oefen, maar Tijn ziet het echt niet zitten. Hij zit alleen maar in zijn beker te happen en laat alles zo weer uit zijn mond lopen. Ik heb nu maar besloten om het even te laten rusten en als het weer mooi weer is, lekker in het badje oefenen zodat hij ongestoord kan oefenen zonder dat hij continue droge kleren aan moet. Nou moet ik ook zeggen dat hij wat drinken betreft erg lui is hoor, zodra hij zijn beker ziet en hij heeft dorst dan gaan zijn handjes naar beneden en zijn hoofd achterover, zo van ja kom maar op. Hij houdt dan ook echt zijn beker niet vast, ook niet als ik hem daar bij help.
Ach het komt vanzelf.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Terug
Bovenaan