drinken uit beker

Ach, meid... wil je het zelf heel graag of zeggen ze het op het CB. Loïs heeft hier tot een jaar uit de fles gedronken en na een jaar wilde ze die ineens niet meer. Toen wilde wel met een rietje. Kijk in hoeverre je kind er aan toe is. Ik vind het drinken uit een beker met een half jaar heel vroeg. Ze kunnen dan nog niet eens zelf zitten en ze begrijpen het nog niet zo goed.

Maar als je het zelf graag wil, gewoon elke dag oefenen met dikke vloeistoffen of in bad. Dan pakken ze het vanzelf een keertje op, maar maak er geen drama van als het allemaal nog niet zo snel lukt.
 
Hoi! Bedankt voor jullie reacties. Nu ik wat meer zelfverzekerd word als moeder heb ik besloten dat ik niet zoveel naar anderen ga luisteren (in dit geval: het cb). Ieder kind is anders en ja, ze moeten al zoveel! Dat drinken uit een bekertje...daar wacht ik nog wel even mee. Ik ga meer naar hem kijken en zelf beslissen wanneer hij er klaar voor is. :) Dus, nogmaals bedankt voor jullie reacties!
 
Je zou is zo'n oefenbekertje van difrax kunnen proberen. Daar zit een uitsparing in voor de neus zodat ze het hoofdje niet naar achteren hoeven te buigen.....

Hier allebeid de kids ook rond de 6 a 7 maanden begonnen. Alleen bij de lunch en daarna gewoon lekker de fles, want het bleef natuurlijk bij een of twee slokjes die ze binnen kregen.

Na een maand of 3 ging het eigenlijk prima zolang ik de beker vasthield. Maar mn oudste is inmiddels bijna 2 en die drinkt gewoon uit een rietjes beker. Ze kan het wel hoor, uit een gewone beker, maar dit is gewoon makkelijker.

De positieve ontwikkeling op de spraak die uit een beker drinken geeft, is gebaseerd op het ontwikkelen van de spieren in de tong en lippen (wat dus gebeurt als ze uit een beker moeten drinken). Als ze dat kunnen is er volgens mijn leken mening geen enkele reden dat ze uitsluitend nog uit een beker mogen drinken.......
 
Hi,

Mijn zoon was al 2 voordat hij uit een beker dronk. Ik heb er nooit echt veel aan gedaan. Hij wilde niet. prima. Nu is hij ruim 3 en drinkt uit alles.

Een rietje kan ook, als ze maar niet uit de speen blijven drinken, want die is slecht voor de tanden.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan