Drinken uit de tuitfles?

A

Anoniem

Guest
Heej hallo,
ik las bij de superkoopjes topic dat Annemieke de drinkflesjes van Nib gebruikt en nu al haar gewone flesjes aan het opbergen is... en ik vroeg me af: doe je nu ook de mek in een tuitfles??? Of alleen de tussendoortjes? Onze dame drinkt nog heel vaak melk en weinig tussendoor en ik heb al wel een tuitfles maar die gebruikt ze  meer om te spelen dan te drinken...
Ik weet ook nix van babyverzorging :)
groetjes,
Belinda

Hoi Belinda,

Ik doe ook maar wat, dus ga vooral op je gevoel af, maar hierbij even wat ik te horen heb gekregen van het cd; tuitfles is heel leuk, maar eigenlijk overbodig aangezien het   de bedoeling is dat je kindje uit een beker gaat drinken. Sommige kinderen vinden een tuitbeker geweldig, is helemaal prima, maar als ze gelijk van de fles overstappen op de gewone beker ook geen probleem. Uiteindelijk regelt het zichzelf wel en met gezond verstand kom je een heel eind.

Heather is niet zo van de tuitbeker, dus wij doen eigenlijk het meeste met de fles. Wat je wel ziet is dat ze nu onze bekers en glazen helemaal het einde vindt en daar ook uit wil drinken. Dat gaat (onder begeleiding) hartstikke goed.

Groetjes, KT

Ik geef nog steeds borstvoeding, en geef met dit warme weer sapjes, water of thee tussendoor. Ik geef Thijs een tuitbeker, en een gewone beker van ons, gaat allebei super Ik wilde gewoon niet dat ik hem nu nog aan een fles ga wennen, als hij die toch al nooit gehad heeft. Verder is een beker veel beter voor de tandjes, dan sabbelen aan een speen Gewoon je gevoel volgen. groetjes Wendy    

hoi,
ik heb ook begrepen dat het beter is voor de ontwikkeling van mondje en tanden dat een kindje zo snel mogelijk uit een beker leert drinken. Komt allemaal niet zo heel nauw denk ik. Een tuitfles is denk ik wel leuker en makkelijker om een kindje zelf te laten drinken. Maar ik geloof ook niet dat ik daar de melk in zou doen.
Ik moest alleen een beetje lachen om dat ''al haar flesjes aan het opbergen'' net als bij dat andere topic, ik heb maar 1 fles en als ik een tuitbeker zou kopen dan koop ik er denk ik ook 1 en geen bekerS. Ik reageer nu een beetje op dat andere topic, maar ik ben nog altijd een beetje van mening dat je voor en baby helemaal niet zoveel dingen nodig hebt. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
ik heb nog steeds nog nooit een speen gekocht, ik heb er echt tig in de kraampakketten gehad. En de fles zat ook in zo''n pakket.

groetjes van (een zuinige) Elke

wendy, wat voor thee geef je? Ik heb van de week om eens iets anders tegeven roosvicee gekocht, maar wat een zoete troep is dat!!!
groeten Elke

Ik geef rooibosthee, die drink ik   zelf ook veel, en Thijs krijgt die gewoon mee. Het schijn dat daar geen looizuur inzit, en de kraamhulp adviseerde die ook ivm borstvoeding. Dus ik maak een grote isoleerkan, en waar de kan is, ben ik ook.. Ben altijd al een thee leut geweest, en de hele dag water drinken, vind ik niet zo lekker. Groetjes Wendy

Ah ja, zo snap ik het beter. Het is hier helemaal niet warm (Alkmaar) geweest de afgelopen dagen. Hooguit 20 graden, niet echt nodig om extra drinken te geven. Ik geef eigenlijk heel weinig extra drinken.
Maar als ik de tijd tussen twee voedingen langer maak dan 4 uur, dan is het wel nodig denk ik. Rooibosthee!

Wij geven veel venkelthee (lag er nog ivm de krampjes, vriendlief had gelijk een jaar voorraad ingeslagen), zit ook niets in en ze is er dol op. Of diksap (is minder zoet dan roosvicee en de suikers die er in zitten zijn uit het fruit).

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan