drinken uit een bekertje

Jochem is nu 9,5 maand en volgens mij   kan je een kind dan uit een bekertje leren drinken toch?
hoe pakken we dat het beste aan? is een tuitbeker handig (twee oren) of kan hij ook gewoon uit een beker leren drinken?

misschien een beetje onbenullige vragen, maar ik weet het echt niet.

Miep

Een kind van 9 mnd kan zeker uit een bekertje leren drinken. Laat hem bijv. het laatste beetje van jouw glas met melk/sap leegdrinken. Dat vinden ze bij mij altijd erg leuk en dat gaat vrij snel goed. Doe in een eigen beker voor je kind niet te veel, en zorg voor een niet te smalle beker.
Bij mijn kinderen werkte een beker zonder oortjes het best.

Hoi,

Mijn dochter kreeg als ze geen fles kreeg drinken uit een beker. Een plastic nijntje beker. En dan eerst alleen aan tafel, bij de   fruithapjes, groentehapjes en boterham, later ook tussendoor. Eerst hield ik de beker dan zelf vast, nu doet ze dat zelf. Het drinken uit de beker had ze heel snel door.
Voor tussendoor had ik een anti-lek beker, ze vond het veel moeilijker om daar uit te leren drinken. Die anti-lek beker had ik eigenlijk gekocht toen het heel erg warm was deze zomer, zodat ze de hele tijd kleine beetjes kon drinken.
Niet te veel drinken in de beker doen en water geeft ook geen vlekken.
Veel succes.

Groetjes

Hoi Miep,

Bart (ook 9,5 maand) drinkt zijn diksap () of uit een antilekbekertje (groene antilekspeen van Avent) of uit het Difrax bekertje. Deze laatste is een handig bekertje met een uitsparing voor de neus. Hierdoor kan je kindje gewoon drinken zonder zijn hoofd naar achter te moeten doen en je kunt zelf ook makkelijk in het bekertje kijken.  De eerste paar keer had ik twee spuugdoekjes nodig om al het lekken op te vangen, maar nu morst hij bijna niet meer. Hij houdt zijn fles en beker nog helemaal niet zelf vast dus dat is niet zo handig. Er wordt ook wel geadviseerd met dikkere dranken zoals yoghurt te beginnen.
Mijn dochters van 4 drinken eigenlijk pas sinds kort hun limonade uit een beker (ze konden het wel al eerder hoor). Ik werd er namelijk helemaal gek van dat ze het steeds omgooiden. Men zegt wel eens dat je snel met een beker moet beginnen voor spraak en tanden. Mijn dochters hebben er gelukkig geen last van gekregen.

Succes!
Marianne

hi,

we zijn aan het oefenen met een gewoon softplastic beker zonder oortjes. de eerste keren is het inderdaad ' hozen' en tuft Jochem alles uit. vanmorgen kon hij de beker met twee handjes (en mijn hulp) vasthouden, een slokje nemen zonder tuffen en zonder hozen of knoeien. we hebben hem erg geprezen en hij straalde van oor tot oor.
de rest van de beker was wel weer heel erg knoeien, maar hij snapt wel wat de bedoeling is.
Miep

Terug
Bovenaan