drinken uit een bekertje

Lorenzo kan prima uit een bekertje drinken
maar uit gemakzucht doe ik zijn drinken in een tuitbeker
want telkens als hij wat uit zijn beker heeft gedronken
hou ie zijn bekertje op de kop met als gevolg dat ik
weer kan gaan dweilen
als hij dat bij zijn ontbijt of lunch haal ik inmiddels zijn
bordje weg en is het eten afgelopen maar dat lijkt niet erg
door te dringen
zijn er meer kindjes die dat doen en wat doe je er aan
om dat af te leren of gaat het vanzelf over

grtoetjes
Bianca mv Lorenzo

Hahahaha! Vervang "Lorenzo" door "Julian" en je hebt de situatie zoals hij hier thuis is!

Na maanden van ergenis en dweilen zijn we hier nu terug bij de tuitbeker. Ik was er zat van! We proberen het later wel weer, bijvoorbeeld van de zomer. Buiten dan wel te verstaan!

Groetjes,
Ellen mv Julian

ik denk dat ik dat ook maar doe van't zomer
opnieuw proberen
maar aan de andere kant zijn onderste tandjes
worden iets naar binnen gedrukt
of misschien toch maar weer een rietjesbeker

groetjes Bianca mv Lorenzo

Hier nog zo een, hoor. Hij drinkt dus ook uit een tuitbeker, een rietjesbeker of een pakje met een rietje en  zo nu en dan  laat ik hem weer eens uit een gewone beker drinken. Het gaat wel steeds een beetje beter/rustiger.
Groetjes Laura mv Thom

hier nog steeds een beker met een rietje en pakjes drinken. Een beker is nog hopeloos...
Als Enzo droog-oefent dan gaat het uitstekend maar zodra er drinken inzit dan zit alles onder incluis zichzelf. Nou, ik vindt het momenteel wel prima zo. Hij oefent wel constant door uit mijn glas te drinken (die ik uiteraard zelf vasthou) maar verder wacht ik wel ff.

liefs
di silva

Sophie drinkt uit een beker (want Gijs doet dat ook en ze wil álles zoals Gijs het heeft haha) en dat gaat prima. Niet teveel tegelijk en dan drinkt ze het keurig op.

Ook erg leuk:samen theedrinken met het kleine theeserviesje...

Groetjes
Susan

ps. als ze televisie kijkt met drinken, krijgt ze trouwens een tuitbeker ivm ongelukjes op de bank.

Tijs was vanaf dag 1 dat hij gewone melk kreeg zo eigenwijs dat hij die alleen uit een gewone beker wilde. Dat ging vanaf het begin uiteraard met een hoop geklieder, maar al vrij snel ging het wel goed.
In het begin dat hij ook zelf uit de beker ging drinken (voorheen hielden wij hem voor hem vast) vond hij het ook interessant om de beker op zijn kop te houden. Als we dat zagen aankomen (na een paar "ongelukjes")  pakten we de beker af en mocht ie alleen nog drinken als wij hem vast hadden. Dat vond ie niet leuk, waardoor het op de kop houden van de beker al snel was afgelopen. Wat ook werkte was niet teveel tegelijk in de beker doen. Dus liever een keer bijschenken, dan een te volle beker geven.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan