Drinken uit een fles of uit een beker???

Hallo medemama's (waar zijn toch de papa's op dit forum?)

Onze dochter, Emma, is nu 13 maand. Ik geef haar melk en ander drinken nog steeds in een fles. Ik heb het wel eens geprobeerd in een antilek-beker, maar daar krijgt ze niks uit. Ze moet er veel te hard aan zuigen. En dan is het toch nog niet veel anders dan een fles, hè. Ook heb ik wel eens gewoon een tuitbekertje geprobeerd. Dit is helemaal geen succes. Er komt veel te veel drinken in een keer. Ze verslikt zich constant. Gewoon uit een bekertje duurt veel te lang en die wil ze zelf vasthouden. Gevolg: alles uit de beker en niks in de mond. Toch wil ik wel heel graag van die fles af. (Ik zie de dochter van een vriendin voor me, die is 2,5 jaar en loopt nu nog aan een fles te lurken. Ziet er niet uit ) Wie heeft er tips! Of zijn er misschien ergens tuitbekers te krijgen met maar 1 gat in plaats van 3?

Groetjes,

Ingrid
 
Mijn dochter weigerde ook de tuitbeker. Nu drinkt zij uit een beker met een rietje van de NUBY, ook deze is anti lek. Dit gaat prima en het ziet er inderdaad veel beter uit als een kleine van twee met een speen op fles.
De fles is te koop bij de kruitvat en de etos.
Succes Groetjes Chantal
 
hoi hoi heb je het al eens geprobeerd   met een aventfles waar je ook een wiite speen oop kan zetten die zijn er van zacht materiaal en een groene kleur voor kindjes van af geloof ik 9 maanden is ook een anti lek
 
het beste chijnt toch echt te zijn meteen overgaan op een echte beker, maar ja daar hebben wij ook niet in ginvesteerd, al dat geknoei. Indedaad die van avent met groene tuit, na de zachte dat lukt wel. En wij hebben van tupperware een tuitbekertje met zachte tuit waar hij nog steeds graag uit drinkt(al22 maanden), wij hebben de stap nar echte bekers ook nog niet overwonnen. Ja in bad met slokjes water, maar anders geeft het nog steeds een bende
Succes
 

Gewoon blijven oefenen hoor.





Hugo is nu bijna 8 maanden en kan al heel goed drinken uit een gewoon
bekertje. Begin met wat dikker drinken (yoghurt ofzo) en dan langzaam
naar normaal drinken.


Hugo krijgt het drinken gewoon uit een normale beker (dus geen leerbeker ofzo).





En een anti-lekbeker kun je ook heel makkelijk het anti-lek uitslopen.
En je hebt ook anti-lek bekers die een ander tuutje hebben van
siliconen waardoor het niet zo snel stroomt.





Misschien is een rietjesbeker iets voor je? Nuby heeft ze, maar je kan
ze ook voor 2,50 bij de Blokker kopen (van Curver). Deze zijn dan wel
niet speciaal voor babies bedoeld maar werken even goed hoor.





Ik denk dat voor alles geld dat je gewoon even moet oefenen en dat een beetje knoeien er nu eenmaal bijhoort in het begin!





Succes ermee.





Groetjes, Linda mv Hugo
 
hoi allemaal,
bedankt voor de tips, ik ga vanmiddag eens even naar een drogist en ga alle bekers en flessen en tuiten eens goed bekijken. Waarschijnlijk kunnen we dan wel een keus maken. Verder flink oefenen met een gewone beker. Maar ja, ook dat deden we al een tijdje. En het bad-drinken komt mij ook heel bekend voor. Ik heb een klein maatbekertje in bad om Emma haar haartje mee uit te spoelen. Die vult ze met water en dan drinkt ze dus zelf. (Jakkes, je eigen drek opdrinken) Dat lijkt wel heel goed te gaan, maar ja, om haar nou midden in de kamer neer te zetten met een bekertje en dan zelf proberen dat zie ik echt niet zitten. Dan gaat het bekertje ook vast niet zo keurig naar de mond. Die zal dan wel eerst aan alle kanten goed bekeken moeten worden enzo.

We houden gewoon vol, en zij zal zeker niet meer met een fles lopen als ze 2,5 is. (ook niet meer als ze 2 is trouwens)

We doen ons best!!

Bedankt,

Ingrid
 
Terug
Bovenaan