drinken uit (tuit)beker

Mijn zoon van bijna 10 maanden wil ik leren om uit iets anders te drinken dan de fles. Ik weet dat ze (het cb) vinden dat je meteen gewone beker moet proberen dus dat doe ik afentoe maar is nog al een geknoei, daarom wilde ik tuitbeker proberen. Als ik de beker geef dan probeert hij heel even maar gaat dan als snel huilen of wordt boos en draait weg. Ik heb er een met harde en een met zacte tuit maar dit maakt geen verschil. Als ik na een tijd proberen toch de fles pak drinkt hij wel dus hij heeft wel dorst.
Iemand tips??

Gewoon rustig zonder dwang blijven proberen! Ik zet de tuitbeker ook wel eens gewoon op de grond. Dan pakt ze hem vanzelf en gaat er mee spelen. Soms begint ze te zuigen en krijgt ze iets binnen. Ook het drinken uit een beker gaat nu steeds makkelijker.
Je kunt het met Yoghurt proberen, dat stroomt iets minder snel of zo'n oefenbeker met neusuitsparing kopen. Die zijn wat makkelijker voor het oefenen. Veel plezier en het komt vanzelf!

Uit een gewone beker drinken vind ik ook nogal wat hoor! Alles wat met vocht te maken heeft wordt hier altijd een heel waterballet.
Een keer per dag krijgt hij al knuffelend een lekker flesje melk om nog even lekker baby te zijn.
Voor de rest heb ik een antilek en een tuitbeker. Ik ben begonnen met yoghurt, zo leerde hij hoe het werkt. Nu ook diksap, aan tafel, is het een spelletje, twee natte mouwen en een plas op de tafel, dus ik help nog wel even bij het drinken uit de tuitbeker. De antilek kan hij zelf, op de grond liggend, dan is het zo op.

Hoi meiden,

Ik heb begrepen van het cb dat een tuitbeker weinig verschil maakt, het moet of een gewone beker zijn, of een beker met een rietje. (heeft blijkbaar te maken met de ontwikkeling van het spraakvermogen / spierontwikkeling in de mond)
Ik heb sinds een maand een speciale oefenbeker met anti lek rietje (van Difrax) en dat werkt echt super. Noah reageert er heel goed op, hij drinkt zelfs meer dan eerst uit de tuitbeker en omdat het antilek is knoeit hij ook niet zoveel.

Misschien een handige tip voor jullie ook?

Succes ermee!
Groetjes, 10e

Hoi,

Tijn vond de tuitbeker maar niets. We zijn dus toen we begonnen met drinken geven met een gewone (ikea) beker begonnen. Hij was toen een maand of 6 denk ik. Water geven wij hem te drinken, yoghurt drinkt hij zelf uit de beker en dat gaat inmiddels zonder te knoeien! Zo mooi om te zien dat hij dat al kan... We maken nu ook een voorzichtig begin met water. In bad, maar ook bij het eten, maar dan maar met een klein beetje in de beker.
Tijn drinkt trouwens enorm veel. 's Avonds krijgt hij van ons nog maar een halve beker (en borstvoeding, maar die tel ik even niet mee) want bij meer drinken is alles 's morgens gegarandeerd nat, maakt niet uit wat voor luiers we gebruiken, die hoeveelheden houdt geen enkele luier tegen...
Succes met oefenen, enne... kijk vooral naar wat jij en je kindje prettig vinden. Als ze 4 zijn kunnen ze het allemaal hoor!

groetjes Natasja

Ik leer Loïs ook uit een beker drinken. Zo'n plastic slap om, goed afsluiten bij het nekje. Dan een grote doek erover heen en oefenen maar.... het gaat nu al veel beter dan in het begin!

Hoi
Hier een tijdje geleden ook begonnen met het drinken uit een tuitbeker. Het lukt Dilan wel om het vocht er uit krijgen , maar hij laat het daarna uit zijn mondje lopen. Na 3 weken ben ik er weer mee gestopt. Hij kreeg haast geen vocht binnen en had na elke slok zijn shirt nat. Dus voorlopig weer even over gestapt op de fles. Hij drinkt nu weer goed. Binnenkort wagen we wel weer eens een poging.
Groetjes Nurse

Hoi,

na het stukje geschreven te hebben de sprong in het diepe gewaagd en... meneer kan prima uit een gewone beker drinken. Een beker, half of bijna helemaal vol, hij zet m terug als hij genoeg gedronken heeft... Hij gooit het achterover dat je denkt: dadelijk kan ik dweilen, maar knoeit eigenlijk nooit! Alleen als hij echt genoeg heeft gehad moet je de beker van zijn blad afhalen, anders gaat hij ermee spelen en gaat het wel om. Ben best wel trots op ons menneke!

Natasja

Terug
Bovenaan