Drinken uit wat voor beker ?

<p>Hoi iedereen,</p><p>Mijn kleine meid is 11 maanden bijna 12 en ze krijgt nog 3 flesjes van 180 cc maar dit gaat lang niet elke x Meer op, ik wil eigenlijk na 2 Flesjes maar haar avond eten vind ik nog niet zo heel geweldig de ene  x eet ze meer dan de andere x vandaar nog steeds 3 flesjes uit een gewone advent fles , </p><p>haar tussendoor drinken krijgt  ze uit een tuit beker (Met een harde tuit )</p><p>ik wil haar straks als ontbijt brood geven met normale melk maar waar kan ik dit het beste uit geven ? </p><p>ik wil natuurljk ook snel van een normale advent fles af... (daar drinkt ze nu nog alle melk uit )</p><p>graag tips/ervaring </p>

Bij ons werkt een rietjesbeker heel goed voor de normale halfvolle melk in de ochtend. Water drinkt hij uit een 360 graden beker of ook uit zijn rietjesbeker. We hebben voor de melk wel een aparte beker want dat vind ik frisser. We hebben dit vanaf 12 maanden zo gedaan en nu met bijna 16 maanden werkt dit nog steeds goed hier!

Bij ons werkt een rietjesbeker heel goed voor de normale halfvolle melk in de ochtend. Water drinkt hij uit een 360 graden beker of ook uit zijn rietjesbeker. We hebben voor de melk wel een aparte beker want dat vind ik frisser. We hebben dit vanaf 12 maanden zo gedaan en nu met bijna 16 maanden werkt dit nog steeds goed hier!

Een munchkin 360 graden beker bevalt ons goed. Hij begreep eerst niet hoe hij eruit moest drinken, maar dat lukte wat later toch. Daarnaast drinkt hij uit een simpel plastic open bekertje (ikea). Ook dat gaat goed, direct al, maar dat kan hij niet helemaal zelfstandig want dan schudt hij alles over zijn kleren. De muchkin kan hij zelf.

Ik ging met 12 maanden eerst de middagfles afbouwen. Die verving ik door gewone melk en dat ging prima.
Met 14 maanden de ochtendfles eraf. Eerder lukte niet, ze had gewoon schreeuwende honger elke ochtend en wilde direct een fles. Wel gaf ik dan 90cc en even later een boterham.
Ze is nu 16.5 maand en krijgt nog steeds een avondfles van 120cc. Die drinkt ze gewoon nog heel graag. En idd, soms eet ze zo slecht in de avond dat een flesje nog wel fijn is.

Sap en water drinkt ze uit de munchkin-360 beker. Melk geef ik uit een tuitbeker. Ik vind het vies als melk en water/sap in dezelfde beker gaan

Wij zijn ook begonnen met een 360 graden beker, van Nuk. Nu is hij bijna 1.5 en drinkt hij uit een gewone (plastic) open beker. 
De 360 graden beker was bij ons ook even oefenen, maar hij had het vrij snel door. Volgens mij zijn we met 7 maand begonnen met oefenen en zo'n 2 weken later had hij het door. Totdat hij 1 was, kreeg hij de flesvoeding gewoon uit de fles maar het andere drinken uit de 360 graden beker. 

Onze dochter is 10 maanden en drinkt het liefst uit een open beker. We gebruiken ook vaak een beker van Philips met harde tuit en soms een kleine tuitbeker van de Zeeman. Er staan ook 360° bekers in huis, maar die gebruiken we momenteel amper.

Ik deed na 1 jaar de melk/flesvoeding in een rietjesbeker. Dat ging heel goed!
Water voor tussendoor uit een Munchkin.

Terug
Bovenaan