drinken uit .....???

hallo

een vraagje, op het cb adviseerde ze om de gewone fles te gaan afbouwen en te leren om uit een beker te gaan drinken,
een antilekbeker heb ik al geprobeerd, daar zuigt ze niet aan maar een gewone beker, wel met speciale rand, dat is echt nog een knoeizooi elke keer
hoe doen jullie dit??
groetjes

Thomas drinkt uit een anti-lek beker van Avant.
Een gewone beker ben ik nog niet aan begonnen.

Als ik die op tafel neer zou zetten dan gaat die omver hahaha.

Je kunt altijd proberen met oefenen, of ze uit een bekertje wil drinken, met jouw hulp.

Ik wacht daar nog eventjes mee...vind het veels te snel.
Ze zeggen dat het voor spraakontwikking goed is.

ik heb dus ook al verschillende anti lek bekers geprobeerd maar ja die stopt ze in haar mond en daar blijft het bij, ze drinkt er geen druppel uit
dus ja dan maar uit een gewone beker, baal er ook van want het is echt niet handig hihi dat geknoei
groetjes

Hier oefen ik met beide, in het begin was het ook geen succes, mar ze heeft zojuist toch bijna 50cc uit de tuitbeker gedronken. Oefening baart dus kunst! Ach, ik doe het rustig aan, als ze er aan toe is komt het vanzelf.

swen krijgt melk uit een fles, diksap en thee uit een tuit (van avent, die zet je zo op de fles)

regelmatig oefenen we met een gewone beker. de difrax heeft oefenbeker en die vind ik ideaal!
maar ook slokjes thee uit mijn glas bv. zo oefent hij het drinken uit een beker. dit doen we al een paar maanden en hij kan het al aaridg doseren...

maar dit doet hij dus echt nog niet alleen hoor!

Eveline kan uit een gewone beker drinken, mits ik de beker vasthoud natuurlijk. Dat kan ze nu 2 maanden of zo (had ze heel snel door).

Op het kinderdagverblijf is 'voeren' met gewone beker te lastig dus daar gebruiken ze een ouderwetse tuitbeker, niets anti-lek of zo, want daar moeten ze enorm hard aan zuigen om iets uit te krijgen. Thuis heb ik ook alleen maar 'lekkende' tuitbekers, die dus leeglopen als je ze op de kop houdt. Eveline had de tuitbeker nog sneller door. Die kan ze helemaal in eigen beheer hanteren, nu ook bijna 2 maanden, en vooral met haar recent aanval van 'zelluf doen' is dat fijn. Ze knoeit wel (doordat ze de beker heen en weer schudt e.d.) maar ach, dat heb ik zo opgeruimd.

Het is wel zo dat ze absoluut geen melk uit tuitbeker wil, dat moet toch nog echt uit een borst of flesje, ha ha!

Terug
Bovenaan