Drinken uitspuggen

Mijn zoontje loopt heel vaak met z'n flesje in zijn hand en drinkt er wel van, maar hij spuugt het daarna weer uit. Het is niet dat hij het niet lekker vindt of dat hij niet week hoe het werkt, maar het is echt heel irritant. Ik ben band dat hij dan niet genoeg drinkt en ik moet hem soms wel 3 keer verschonen omdat zijn kleertjes helemaal nat zijn! Als we naar buiten gaan geef ik hem ook niet meer een flesje mee omdat alles er dan onder zit. Herkennen jullie dit?
 
Mag ik vragen hoe oud hij is?
Mijn zoon(9maanden) die gaf ik eerst een anti-lek beker maar daarbij kwam er te veel tegelijk in zijn mond,hij liet het gewoon uit zijn mond lopen.
Nu heb ik een difrax flesje gekocht met een speen maat s,en daarmee gaat het wel goed en loopt het niet uit zijn mond.
Over een tijdje probeer ik het gewoon weer..
 
Tja... ik zou zeggen... laat hem niet meer met het flesje lopen. Misschien vind ie het wel heerlijk om ermee te kliederen. Dus lekker uit de mond te laten lopen of met de speen tegen zijn kleren te duwen.
Geef het flesje op vaste tijden. Dus even op de arm met hem (als dat nog kan)... of even in de kinderstoel.. Laat hem het flesje leegdrinken en als hij geen dorst heeft bied je hem pas weer drinken aan op het volgende drinkmoment.
Bij de teveel drinken kan het ook voorkomen dat kinderen het op gaan geven! En op vaste tijden drinken, is ook veel beter voor de tanden.
 
Mijn zoontje is 2 maart een jaar. Ik geef hem inderdaad nu na zijn tussendoortjes water uit een antilekbeker en ook een gewone beker om te oefennen. Af en toe geef ik hem zijn bekertje mee omdat ik denk dat het misschien een fase kan zijn, maar meestal geef ik het hem alleen als hij in zijn stoeltje zit. Nu doe ik ook een beetje extra water in zijn flesje (met melk), dan krijgt hij toch wat meer binnen. Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan