Drinken via een rietje (15mnd)!!

Hoi!!

Mijn zoontje van 15 maanden oud heeft vandaag voor 't eerst uit een rietje gedronken. Vond ik heel knap van hem en was ook heel trots .

De afgelopen maanden dronk hij wel sapje uit een anti-lek tuitbeker en dat drinken ging hem best goed af. In het begin wilde ie er niks van weten, vroeg er ook niet naar. Op den duur ben ik hem op vaste tijden per dag wat slokjes aan gaan bieden en vanaf dat moment ging het goed. Wel dronk hij 's avonds (voordat hij ging slapen) nog het meest, maar over de gehele dag gezien was het niet zo gek veel wat hij dronk.

Ik gaf hem altijd appelsap of appelgroeisap. Nu was dat plots op (slecht opgelet bij het boodschappen doen deze week, ik dacht dat er nog genoeg was). Maar ik had nog een paar kleine drinkpakjes 'Multivruchtendrank' staan (van de Aldi). Ik besloot daarvan iets in zijn tuitbeker te doen, maar ik wilde toch wel eens via een rietje proberen. Hij had het vrij snel door en dronk vanuit het pakje zeker in een keer 100ml weg (terwijl hij normaliter op 1 hele dag nog niet eens aan de 100ml kwam!!). Vanavond even voor het slapen gaan heeft ie de rest van dat pakje opgedronken.

Ik zit eraan te denken om hem vaker drinken uit een pakje te geven, om dat goed te oefenen. Uit een beker wil nog niet erg lukken, hij probeert het soms, maar kan nog niet doseren (logisch, hij is nog erg klein).

Geven jullie je kids ook wel eens drinken uit een pakje en zo ja, wat dan? Dit Multivruchtendrank vind hij dus erg lekker, maar dan vast appelsap uit een pakje ook. En hoe zit het met vruchtenmelkdranken? (iets als Yoki ofzo?).

Overigens drinkt hij amper melk meer. Tussendemiddag dronk hij nog wel eens een half flesje, maar nu wil hij deze ook niet meer. Zou het een idee zijn om hem tussendemiddag ook melk uit een pakje te geven, zodat hij toch probeert te leren melk te blijven drinken?
 
Hi Linda,
er zijn pakjes met Joy, dat is zoet, maar minder slecht voor de tanden. En van Wicky heb je ook pakjes met water (en toegevoegde vitaminen).
Maar je kunt ook gewoon rietjes kopen en hem een plastic beker geven. En je hebt ook drinkbekers met een rietje. Die lijken dus op antilek, alleen zit er dan een rietje in. Een nadeel hiervan is dat de kids denken dat je deze ook ondersteboven kunt houden. Niet dus, dus bij ons is ie de vuilnisbak weer ingegaan.
Mijn dochter gruwelt van koude melk, maar voor een flesje warme melk voor 't slapen gaan gaat 't mondje altijd wel open. Foei, laat 't cb maar niet horen.

Groetjes,
Tineke
 
Hoi,
Je hebt inderdaad drinkbekers met een rietje. Ik weet niet welke beker jullie gebruikt hebben Tineke,   maar wij hebben goede ervaringen met de rietjes-beker van Nuby. Het is een anti-lek beker, maar in het topje van het rietje blijft wel altijd iets van vocht zitten. Ik vind het niet erg als Stan dit kleine beetje vocht knoeit. En meestal gaat het trouwens ook goed.
Daarnaast heb je van Tupperware een rietjes beker. Dit is een gewone beker met een deksel. In de deksel zit een siliconen ventieltje waar een gewoon rietje in past. Hier moet je natuurlijk wel oppassen voor het omgooien van de beker, want het drinken kan gewoon door het rietje naar buiten. Maar niet via de deksel en het goed sluitende ventiel. Stan heeft er nog wel eens een handje van om het rietje uit de beker te trekken. Als hij dan de beker op de kop houdt, dan stroomt er (bij ons) geen drinken uit.

Groetjes Marieke
 
Hi Marieke,
ik weet even niet meer welk merk beker we hadden, maar ik denk niet van Nuby. Dank je voor de tip, ga die dan gebruiken als de jongste 't nodig heeft (die is nu bijna 5 maanden). De oudste (bijna 2 1/2 jaar) drinkt inmiddels zonder knoeien uit een gewone beker.

Groetjes,
Tineke
 
Toen mijn zoontje een maanden of 7 was, heb ik hem uit zo'n nubybeker met een rietje leren drinken. Ook geleerd via zo'n pakje drinken. Maar die nubybeker lekte zowiezo heel veel bij ons. Nieuwe gekocht, zelfde probleem...
Gelukkig ging hij na twee maanden uit een tuitbeker drinken.
Over het flesje warme melk voor het slapen gaan: mijn zoontje van 16 maanden krijgt dat ook iedere avond. Mijn CB vond dit juist heel goed: het was een goed bedritueel, waar ze rustig van worden. Lekker even zuigen aan de fles met warme melk!
Ik blijf dit voorlopig ook zo doen. Als hij bijna 2 is schakel ik over op een tuitbeker warme melk denk ik.
 
Terug
Bovenaan