drinken

mijn dochter van 3,5 maanden drinkt sinds een week haar flesjes niet meer leeg. Ze duwt de speen er dan gewoon uit en wil niet meer. maar dan krijgt ze veel te weinig. ook moeten wij haar altijd wakker maken voor de laatste voeding en dat is een drama. ze slaapt dan zo vast dat ze niks drinkt en gewoon slaapt. maar ze moet die laatste fles anders komt ze helemaal te kort. maar nu drinkt ze nauwelijks. herkent iemand dit? tips?
 
Bij onze zoon was de laatste fles ook een ramp. Hij drukte de fles ook steeds uit zijn mond en toen hij groter werd beet hij in de speen.

Wij maken hem voor de laatste fles niet echt wakker, maar tillen hem slapende uit zijn ledikantje. De fles heb ik dan al klaar en die stop ik dan direct in zijn mondje. Het klinkt een beetje raar, maar zo drinkt hij zijn avondfles altijd helemaal leeg! Krijgt hij in ieder geval zijn laatste fles helemaal binnen.

Misschien is dat voor jullie ook een idee. Ik laat hem daarna nog wel even boeren en leg hem dan terug in zijn bedje.

Laat je het nog even weten? Groetjes A.
 
Heb je al geprobeerd of ze misschien toe is aan een fruithapje? Dat was nl. bij mijn dochtertje het geval, die is nu 17 weken en ik ben ook net begonnen met af en toe een hapje omdat ze haar fles niet meer leegdrinkt.
Of roer anders een schepje fruithap door de fles, als je nog niet met hapjes wilt beginnen. Dan krijgt ze toch alvast een ander smaakje.
En sinds gisteren maak ik haar niet meer wakker voor de laatste voeding, want net als bij jou lukte dat bij ons ook niet meer om haar wakker te krijgen. Ik probeer wel om nu iets meer voeding per fles te geven omdat het er nog maar 4 zijn, maar ze drinkt ze nog niet leeg (maar ben net gisteren begonnen, dus daar moet ze nog aan wennen)

Succes!
Mirjam
 
Hallo,

Mijn dochter is ook zo in, die drinkt vanaf het begin ook slecht. En krreg naar mijn gevoel ook te weinig binnen, maar ze was actief, helder en plaste prima, dus ze kreeg dus wel voldoende binnen.
Ik heb haar met drie maand fruit gegeven en met 3,5 maand heb ik de avondfles er af gedaan, want ook ik kreeg haar niet wakker en ze dronk hem niet leeg en die van 7 uur ook niet, Toen ik hem eraf had, dronk ze overdag 30cc per fles meer en dronk ze ze helemaal leeg.
Ik geef haar wel diksap tussendoor, dit kreeg ze al vanaf 2 maand, omdat ze dorst had tussendoor en geen honger.
Met 4 maand heb ik de fles van 16.00u eraf gedaan, want onze dochter heeft de pest aan de fles en is dol op de groentehap en sinds kort ook dol op een toetje. (ze is nu bijna 7 maand oud)
Ik geef je de tip te doen naar je eigen gevoel, en bleef kijken naar de plasluiers en naar de alert/en activiteit van haar. Misschien heeft ze net als onze dochter wel niet zo veel behoefte aan de hoeveelheden voeding als aangeven staat.

Succes. Groetjes van Mieke
 
Ons zoontje Ruben drinkt vanaf zijn tweede maand heel erg slecht. Inmiddels is hij bijna 5 maanden oud en met de week drinkt hij minder en minder. Momenteel zit hij op 65 cc per fles. Hij krijgt 5 tot 6 voedingen per dag, waardoor hij op een dag tussen de 300 en 400 cc aan vocht en voeding binnenkrijgt. Een fruithapje is na 3 hapjes een grote ellende. Het is net alsof er iets niet goed zit in de overgang van zijn slokdarm naar de maag.
Onze zoon heeft al twee keer in het ziekenhuis gelegen, maar daar denken ze dat het aan ons ligt dat hij zo slecht eet. Het is nl. ons eerste kind en wij zijn zogenaamd te gespannen waardoor onze zoon zo slecht drinkt. Belachelijk. Volgens de fysiotherapeut en de osteopaat is er wel degelijk iets aan de hand met onze zoon.
Daarom aanstaande maandag maar voor een second opinion naar een academisch ziekenhuis met hopelijk een arts die ons wel serieus neemt. Tussen de voedingen door huilt onze zoon bijzonder veel. Van de honger natuurlijk. Groeien doet hij amper. Het is net een Biafra-kindje.
Nu maar hopen dat we er met z'n allen niet aan onder door gaan, want daar is natuurlijk niemand bij gebaat.
Groetjes, Annelies
 
Terug
Bovenaan