Drinken

Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en doet het erg goed. Mijn probleem alleen is dat ze niets anders wil drinken dan haar melk. Ik heb water, thee, vruchtensap, diksap allemaal al geprobeerd maar ze wil het absoluut niet. Wie herkent dit of heeft tips voor mij om haar aan het drinken te krijgen?

Aafke
 
Hier net zo bij onze zoon. wil niks anders drinken uit de fles dan melk.
nu drinkt hij wel dixap en roosvicee: uit een beker!
Geen tuitbeker, maar een gewone beker... en zo krijgt hij dus wel z'n drinken binnen.

Mocht je dit ook willen proberen: GROTE slab en een beetje geduld. Ze kunnen namelijk nog niet echt grote slokken verwerken dus het duurt wel even voordat er een bekertje inzit (onze zoon drinkt nu elke middag ong. 100 cc erg dun dixap....o ja: 20 sec in de magnetron op 600Watt!)
 
MMMM Ik heb een stomme vraag ik heb ook een dochter van 6 mnd maar om wat voor reden zijn jullie eigenlijk begonnen met het geven van sap ik heb daar nooit over nagedacht om dat te geven???????
 
Heb net zo'n dochter. Uit een beker helpt zeker, alhoewel ze ook daar maar een klein beetje van binnen krijgt. Heb overlegd met CB. Als je dochter genoeg plast dan hoef je je over het extra vocht niet druk te maken. Dan krijgt ze genoeg binnen. Eventueel kun je je fruithap een beetje aanlengen met water.
 
Ik geef alleen thee of water en het is echt een kwestie van blijven aanbieden, op ieder moment van de dag. Na een tijdje komt het vanzelf. Ik ben absoluut geen voorstander van sapjes diksap etc. Veel te zoet en niet goed voor de tandjes.
 
Hoi,
Mijn zoontje was pas 11 maanden toen hij echt begon te drinken. Hij zal tot die tijd wel genoeg gehad hebben aan al die flessen die hij kreeg. En in fruithapje zit ook wel vocht. Ik bood hem het elke keer wel aan, maar hij dronk gewoon niets, soms 1 of 2 slokjes.
Als kinderen genoeg plassen dan is het een teken dat ze genoeg vocht binnenkrijgen. Dus nog even geduld.
Groetjes Maaike
 
Terug
Bovenaan