drinken

Mijn dochter is 8,5 maand en ik vraag me af of iemand weet hoeveel vocht ze binnen moeten krijgen...Mijn dochter heeft 1 papfles en 2 melkflessen van 200cc meestal drinkt ze er maar 2,5 echt leeg verder krijgt ze vers fruit en potjes warm eten en een danoontje....Maar van sap, water, thee of wat voor vocht dan ook wil ze niets weten...Soms drinkt ze een slokje maar slaat de fles dan weg probeer ik het opnieuw dan gaat ze huilen...Ook heb ik het idee dat ze de speen van een fles gewoon niets vind maar een antilekbeker vind ze ook niets ze snapt niet wat ze daar mee aan moet...
Verder is ze een heel lief en rustig meisje met een lekker ritme, slaapt goed, plast en poept goed en kletst de oren al van het hoofd alleen door dat drinken wordt ik soms wat onzeker...Graag tips van jullie..Groetjes
 
mijn dochter is 8 maanden en dronk ook niet veel. Bij navraag bij het consultatieburo zeiden ze daar dat ze een halve liter moest drinken. Omdat ze al goed eet is ze daar al verzadigd van en gebruikt ze de flessen voor de dorst. Bij jullie gaat het dus prima. groeten Pauline
 
Een tuitfles ging bij ons eerst ook niet goed, maar de antielekbeker van Avent (met de groene speen) werkt prima. Volgens mij is het inderdaad minimaal een halve liter vocht...
 
Hoi, hier hetzelfde. Onze dochter is inmiddels 11 maanden en is dol op haar melk..maar verder drinken...paar slokjes water en dat was het. Ik blijf het proberen. Maar ik geef haar nu uit een bekertje te drinken (zonder antilek en tuitje dus). Is sowieso beter voor de tandjes heb ik me laten vertellen en dit vind ze erg interessant! (klieder de klieder)
 
Ik ben mijn zoon ook uit een tuitbekertje gaan geven. Sap of thee dan. Ik geef soms diksap appel (vond hij eerst heel vies) en ook roosvicee. Dat laatste vindt hij lekkerder. De flessen gaan echt steeds slechter. Hij is nu 9,5 maand en wil eigenlijk alleen de ochtendfles. Volgens de huisarts associeert hij melk uit de fles met krampjes en wil hij het daarom niet meer. Wel gek dat hij die van 's ochtends dan wel drinkt. Ik ben ermee gestopt om me druk te maken om het drinken en dat heeft het wel wat makkelijker gemaakt.
Hij drinkt ook graag uit een bekertje. Zonder tuit of zo. Dat vindt hij heel spannend. Misschien kun je daarmee beginnen om haar aan sap te wennen.
 
Hoi, ja, ook hier bij ons een bekend probleem. Anne , gisteren precies 8 maanden, houdt erg van melk( opvolg),
al het andere vindt ze drie keer niks.!!
Heeft me uberhaupt al haast 2 maanden gekost om haar fruit te laten eten. Dit eet ze nu in een normale hoeveelheid( inhoud potje voor 6 maanden, vers of potje)
Warm eten wil nog niet zo lukken.3 hapjes ofzo........
Limonade/sapjes/thee aangeboden, vindt ze niks. Ik wilde ook gaan beginnen met het geklieder, om het maar per bekertje te doen. Tuit snapt ze nog niets van, antilek geprobeerd, zonder antilek, 't wil allemaal niet.Ik oefen dat vooral met haar favoriete produkt erin, anders wordt het al bij voorbaat niets. Dus nu ga ik de opvolgmelk via bekertje proberen.
Ik doe overigens alle probeerakties niet meetellen als volwaardige voeding, hoor.........
Enfin, zoals sommige vlot of trager zijn in hun mobiele ontwikkeling, zo zal het ook wel wat zijn t.a.v. andere voeding / drank / vormen van tot je nemen....
Hey succes in ieder geval, wel fijn dat ze het zo goed doet, dat ze blij en tevreden is,is wel heel belangrijk! Nou, geniet ze!
groet, martine
 
Terug
Bovenaan