Drinken?

Hallo,

Kai krijgt sinds afgelopen weekend 4 flessen ipv 5 maar die drinkt hij nu zelfs niet meer leeg. Hij krijgt flessen van 200ml (incl voeding) maar laat tussen de 60 en 80 cc staan. Ook krijgt hij een klein potje fruit en groentje en dat eet hij gelukkig wel op.
diksap, slappe thee of water drinkt hij amper.
Ben nu bang dat hij te weinig vocht krijgt want ik las dat je 120 ml vocht per kg per dag moet geven. Hij weegt denk ik nu rond de 8 kg maar dan krijgt hij nooit genoeg binnen.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip?

Gr. Kim
 
Hoi Kim
Mijn zoontje krijgt ook 4 flessen omdat hij er 5 niet leeg dronk. Nu drinkt hij 4 flessen ook nog niet leeg. Hij drinkt meestal zo'n 600ml (max 700 ml) per dag.
Verder eet & drinkt mijn zoontje hetzelfde als wat jij ook vertelde.
Vorige week heb ik de wijkverpleegkundige hierover gebeld en zij vertelde mij  dat het  niets uitmaakt, zolang je kindje vrolijk is en genoeg plasluiers houdt (niet alle kindjes hebben nl. even veel nodig).
Ze zeiden tegen mij dat er in fruit ook veel vocht zit.
Misschien heb je hier wat aan.
Groetjes Megin
 
Hoi Megin,

Dank je wel voor je reactie. Hij heeft inderdaad genoeg plasluiers en is super vrolijk en huilt nooit. Ik denk dat hij ook nog geen 700 ml per dag drinkt. Het grappige is dat hij nog steeds niet doorsliep en sinds hij 4 flessen krijgt slaapt hij ineens door. Ik heb rijstebloem gegeven en Nutrilon forte voor de nacht maar hij bleef maar wakker worden 's nachts. Nu ben ik daarmee gestopt en geef een fles minder en hij heeft deze week al 4 x doorgeslapen. Misschien kreeg hij inderdaad wel te veel en zat hij gewoon te vol.

Gr. Kim
 
Terug
Bovenaan