drinken

Mijn dochter van (net) 2 drinkt heel weinig. Ze krijgt 's morgens pap van chocolademelk en dan moet ik haar echt haast dwingen om overdag 1 flesje of glaasje sap of water of ranja o.i.d. en nog een glas melk te drinken... voor het slapen gaan krijgt ze dan nog een papfles. Hoeveel moeten kinderen van die leeftijd eigenlijk drinken. Ze droogt niet uit of zo en ze plast ook gewoon goed. Ik maak me ook geen zorgen, maar vroeg het me gewoon af.
Bedankt voor de suggesties!

Johanna
 
Hallo Johanna,
Als ik het goed begrijp drinkt je dochtertje ong. 4 flesjes-bekertjes op een dag.
Die van mij is bijna 2 en begint ´s ochtends met yoghi,lust geen koude melk, en drinkt dan hooguit over de hele dag nog 2 bekers roosvicee o.i.d.
en dan ´s avonds een flesje pap.
Ik heb begrepen dat ze tussen de 500 ml. en 1000ml. in moeten zitten.
Ik kom op zo,n 850 ml. per dag.
En jij op ong.800 ml.!
Volgens mij absoluut geen reden om je zorgen te maken!!
Groetjes Minke
 
Hoi Johanna,
Ik weet niet hoeveel vocht ze binnen moeten krijgen, ik geloof de berekening van Minke wel. En daarbij kun je ook vocht bijtellen uit groente, fruit, zuiveltoetjes, soep enz. Dus dat zit met jouw kleine meid wel goed.
Groetjes van Natascha.
 
Hallo,
Wat bij mijn zoontje van bijna twee goed werkte is om de soort beker af te wisselen, dan eens een gewone beker, dan een tuitbeker, vandaag had hij een bidon. Zo blijft het interessant, ook verschillende soorten drinken, dan weer eens ranja, dan weer appelsap of ice-tea. Mijn zoontje dronk echt heel weinig, zo'n 600 cc per dag en nu moet ik het af en toe weghalen, want nu wil hij wel 2 liter drinken! Lijkt me het proberen waard.
Overigens klopt het dat alles goed is tussen de 500 cc en 1000 cc.
Groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan