Drinken

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje wat geven jullie je kindjes te drinken?
Naast de melkflessen natuurlijk.
Bianca krijgt altijd diksap van olvarit en soms roosvicee. Thee en water lust ze niet.
Ze drinkt het in iedergeval niet.

Groetjes M

Milan drinkt naast zijn melk ook roosvicee en diksap van eigenmerk want de echte dixsap lust hij dus niet. Ook krijgt hij van Friso vruchtensap (bij de etos verkrijgbaar) Thee lust hij wel en gewoon water uit de kraan ook. Dus met warm weer krijgt hij water.

Jolanda

Julian is bijna 11 maanden. Hij drinkt naast 2 melkflessen vooral water (gekookt en koud bij elkaar in, dus lauw. Warm of lauw water zo uit de kraan vind ik zelf ook niet lekker). En smiddags vaak diksap of soms roosvicee bij zijn soepstengel of koekje. Zijn toetje (biogarde) drinkt hij ook. Hij krijgt bijna geen suiker of superzoete dingen en vindt water heerlijk! Voor het slapen gaan krijgt hij thee met wat melk.

Ellen mv Julian

Hoi,

Zoë en Nëo krijgen appelsap (zonder toegevoegd suiker) gemixed met water. Zoë krijgt ook nog Fristi zonder suiker en natuurlijk krijgen ze water maar geen kouwe plens hoor! Krijg je ook last van je darmen van.
Groetjes,

Reimara, m.v. Zoë,29-01-05 en Nëo, 15-09-06

nog even voor Daisy1/Ellen...

in thee zit theëine (of hoe je t ook schrijft), dat is zeg maar de caffëine van de thee.
ik weet dus niet of t verstandig is om dat voor t slapen te geven.

Verder.... Koffie,thee en cola zijn dranken die vocht onttrekken aan je lichaam dus niet te veel tijdens t warme weer  voor jullie of jullie kids natuurlijk

Hoi Reimara,
Bedankt voor je tip, maar wij drinken zelf meestal groene thee of kruiden thee en daar zit dacht ik geen theine in, toch? In ieder geval is het maar weinig wat hij daarvan krijgt. Bovendien krijgt hij  eigenlijk geen toegevoegde (dus geraffineerde)  suikers, dus weinig oppeppers. Slapen is  geen probleem hier.
Heb hem  wel een Goede nachtrustthee van Zonnatura gegeven, dat kwam dan zo uit omdat ik die thee dan voor mezelf zette. Merk overigens geen verschil hoor in zijn slaapgedrag!

Ellen mv Julian

groene thee bevat wel wat cafeïne/theïne
is een algemene misvatting
rooibos bevat geen cafeïne wordt ook niet van
de traditionele theeplant gemaakt
groene thee werkt oppeppend en rooibos rustgevend

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Terug
Bovenaan