drinken

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden

Soms denk ik wel eens dat Stefan te veel drinkt. Daarom ben ik heel benieuwd wat jullie dreumes nu drinkt en eet. Ik kan Stefan altijd drinken voorzetten en hij drinkt het met een teug leeg. Hier zijn schema:
7.30 fles melk 250cc
8.00 boterham met beker roosvicee 200cc
9.45 fruit
Dan om 10u slapen tot 12u
12.00 boterham met melk of karnemelk 150cc
13.00 beker roosvicee
Slapen van 14.00 tot ongeveer 16u
Dan om 17.00 warm eten met weer een beker roosvicee
En om 19.00 een fles melk van 250
Daarna slapen.

Als ik het zo bereken, is het maar 1250cc per dag, maar toch....
Het komt ook steeds vaker voor dat hij nat is. Niet alleen als hij "s nachts of overdag geslapen heeft, maar ook soms overdag (zonder slaapje vooraf).

Graag jullie reacties

Groetjes
Go mv Stefan

Da's inderdaad best veel. Dean (11,5 mnd) drinkt het volgende op een dag:

9.00 uur pap van 175 cc melk
10.30 uur fruit + sap
12.00 uur boterham + 150 cc melk
15.30 uur koekje + sap
17.00 uur warm eten + toetje
19.00 uur beetje sap

Hij drinkt per dag zo'n 300 cc melk en 400 à 500 cc sap.

Ik zag dat Stefan eerst een goed gevulde fles krijgt, daarna een boterham met nog eens sap. Misschien zou je de boterham kunnen combineren met de melk zodat je geen sap hoeft te geven?

Groetjes,
Nelly.

Het lijkt idd veel, maar vraag me af of het kwaad kan, misschien kunnen ze dat bij het CB vertellen?

Als je "moet" of zelf wilt minderen, zou ik zelf de roosvicee om 8.00 uur laten vallen (idd brood combineren met de melk), en de roosvicee van 13.00 uur (of 1 van de 2).

Suc6!

Groetjes Jenneke mv Ivar

Oh ja, als hij toch zoveel behoefte aan vocht heeft, zou ik zelf eerder water geven dan roosvicee ivm de suikers (maar dat is eigen mening natuurlijk)

Voor mijn gevoel drinkt hij inderdaad teveel van die roosvicee, maar als ik hem water of thee voorzet dan drinkt hij wel iets, maar lang niet zoveel. Ik denk dat ik inderdaad de roosvicee 'smorgens en 's middags eraf haal en daar thee of water ga geven, als hij dan dorst heeft drinkt hij wel denk ik en anders maar niet!
Bedankt!

Mag ik vragen waarom je denkt dat hij teveel drinkt?
Drinken is juist heel erg goed en als de roos-vicee niet heel donker (dus zoet) aangemaakt is, kan het naar mijn weten geen kwaad.
Een kind vanaf een jaar moet minimaal 1 tot 1,5 liter per dag drinken en alles meer is meegenomen.
Als hij andere verschijnselen vertoont naast het vele drinken zou ik overleggen met mn huisarts, maar als het enkel het drinken is...

Pauline

In mijn folder van het cb staat dat kindjes vanaf 1 jaar ongeveer 0,8 liter (incl. 300 cc melk) binnen moeten krijgen per dag.

Ik weet niet of het kwaad kan om meer te geven....
Nynke begint pas sinds kort echt goed te drinken, ze drinkt eerder te weinig dan te veel, maar ze komt wel aan de 800 cc per dag ongeveer..

Groetjes,
Patty mv Nynke

Hier krijgt Thijs als hij wakker wordt borstvoeding, in de loop van de ochtend klein bekertje sap, en bij de boterham bekertje melk of choco, en in de middag weer sap. Voor het slapen gaan weer borstvoeding. Hij doet het er goed op moet ik zeggen. Groetjes Wendy

Tessa drinkt niet de hele dag door, ik bied het een paar keer aan en zet dan de beker weg! Anders blijft ze aan het drinken en dat is echt niet goed voor de nieren! 0.8 liter tot 1 liter op een dag is voldoende. (incl. Melk) Tessa drinkt naast de melk ongeveer een beker water/sap op een dag.

"Voeder"schema Tessa

08:30 pap (200 ml)
10:00 stuk fruit
12:00 boterham met 100 ml melk
14:30 koekje, liga met water, thee  of dixsap
17:00 warme hap, toetje en beetje water (om die aardappel weg te slikken!!)
19:00 flesje melk (nog 90 ml: nu aan het afbouwen)

Terug
Bovenaan