drinken

A

Anoniem

Guest
hoi
ik vind dat anouk maar heel weinig drinkt,dan gaat het met name om drinken tussendoor,met diksap hoef ik niet aan te komen,als ze wat drinkt is het een paar slokjes water.in een tuitbeker,gewone beker,fles,ze duwt alles weg.ze moet toch drinken??vooral met dit warme weer.word er wat ongerust van.wie heeft een tip?andere beker??ook het brood is een drama

gr petra

Hoi Petra,

Lastig hè als ze niet 'mee willen werken'. Ik kan me je ongeruste gevoel voorstellen, maar mijn ervaring is dat kindjes al heel goed 'voor zich zelf kunnen zorgen'. Ze pakken waar ze bahoefte aan hebben. Met dit warme weer heb ik ook weinig zin in brood.

Maar over het drinken.... Er zit ook veel vocht in fruit en zuivel (zoals yoghurt of vla). Ook een keertje appelmes tussendoor geeft wat extra vocht.
En het is makkelijk gezegd, maar maak geen issue van het drinken. Dat voelen ze feilloos aan. Ik ben ervan overtuig dat wanneer ze dorst zou hebben dat ze dan vanzelf gaat drinken. Gewoon regelmatig blijven aanbieden dus.

Succes,
Karin

PS: Gelukkig is het vandaag al iets minder warm.

Hoi Petra,

Ik snap dat je ongerust wordt, helemaal met dit warme weer. Maar uit je verhaal maak ik op dat ze wel drinkt alleen tussendoor niet? Marissa drinkt over de hele dag ongeveer 120 ml water extra met dit warme weer. Maar ik biedt het flesje steeds aan en soms pakt ze maar een klein slokje maar dar krijgt ze hem een half uur later weer. Vergeet niet dat er in het fruithapje ook een hoop vocht zit, te weinig krijgen ze dus echt niet snel. En Marissa eet ook samen met papa een waterijsje, dat vindt ze wel heel spannend en wij kopen waterijs zonder toevoegingen, dus alleen fruit met water dus ook daar krijgt ze vocht van.

groetjes Linda

hoi dames
ja misschien maak ik me ongerust over niks,maar ja je wilt zo graag dat ze goed drinken.ze eet wel haar fruit,dus daar zit inderdaad ook wel vocht in.ach ja als ze dorst heeft zal ze inderdaad wel wat drinken.hier staat de beker de hele dag op tafel dus..bedankt voor jullie reacties.ben weer gerustgesteld.en ijsjes ga ik halen straks.vind ik ook wel lekker

gr petra

Ik heb er thuis ook eentje!!! Hij drinkt niks anders dan flesvoeding en soms met heel veel moeite water of limonade...

aantal tips voor jou:

-water toevoegen bij danootje soms voeg ik ook extra water door  zijn fruit
-wanneer je haar/zijn  eten hebt geprakt/gepureerd extra water bij toevoegen zodat het een smeuige massa wordt
-wanneer je kleintje slaapt water geven dmv een flesje

en zoals anderen al hebben geschreven steeds aanbieden

Ik hoop dat het hier wat aan hebt...

Terug
Bovenaan